Avatar billede samwisegamgee Novice
31. marts 2013 - 21:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan Logitech Webcam C930e fungere under Windows XP?

Da datoen nærmer sig, har jeg som flere andre nu skiftet fra Messenger til Skype og jeg påtænker så også at investere i et webcam.

Efter søgning på nettet faldt mit valg i første omgang på Logitech C920, men jeg opdagede så, at de netop har sendt C930e på markedet. Det har bl.a. en større synsvinkel og en privacy shutter i fordelover C920. Desværre kræver C930e, jvf. specifikationerne Win 7 eller 8 for at fungere og jeg er ikke helt med på noderne hvad angår operativsystem, idet jeg stadig køre med Windows XP.

Jeg agter naturligvis at skifte OS inden supporten af XP ophører, men da jeg i den forbindelse vil udskifte al hardware, kommer det først til at ske omkring årsskiftet.

Mit spørgsmål går nu på om nogen af erfaring kan fortælle mig, om C930e kan funger under Win XP hardware- og softwaremæssigt?

Jeg er klar over, at der er mange andre gode webcams på market, men jeg er kun interesseret i de nævnte, så input om andre webcams har ingen interesse.

På forhånd Tak
Og god Påske
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2013 - 21:41 #1
Jeg har et ældgammelt webcam som kun kan køre med 98/xp og det funger fint med windows 7. Det burde fungere.
Avatar billede samwisegamgee Novice
31. marts 2013 - 22:05 #2
Du har sikkert ret i at det nok vil fungere.
Jeg er selv bekendt med ældre hardware der også fungerer under nyere operativsystemer.

Men inden jeg giver 1K for et webcam, så vil jeg dog foretrække at vide om jeg kan bruge det uden begrænsninger under XP.

Noget hardware kræver nyere software, som igen er betinget af nyere operativsystem, så selv om C930e måske ikke direkte kræver Win 7 eller 8 for at fungere, så kan det måske være afhængig af software der kun kan køre under et nyere OS end WinXP.

Jeg kan så selvfølgelig bare gemme det til jeg får Windows 8, men det løser ikke min øjeblikkelige mangel på et webcam.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 09:03 #3
Kan jeg godt forstå du vil vide, og i din situation havde jeg kontaktet dem:
http://www.logitech.com/da-dk/support/support-contactus

Det er jo sådan i dag at hardware primært bliver lavet til at understøtte de nyeste systemer, og der er Xp jo pga sin alder ikke et af disse. Jeg vil tro at inden for ganske kort tid, så forsvinder Vista også på den liste.
Mange nye pc'ere i dag kan du ikke installere Xp på, da de ikke er udvilklet til det.

#1 Man kan ikke helt sammeligne det på den måde, da den hardware du har, var på markedet da win 7 kom på gaden.
Og med hensyn til Windows har der jo også været et større krav til at disse ting fungerer.
Der er ikke de samme krav til en producent der laver hardware der skal benyttes i en pc. Specielt ikke i dag hvor systemerne udskiftes hurtigere.
Det ville jo også være tåbeligt at bruge en masse krudt på at tilpasse en flunkende ny hardware på et over 10 år gammelt system der kun har 1 år at leve i.
Avatar billede samwisegamgee Novice
30. april 2013 - 00:35 #4
I må undskylde, at jeg ikke har fået afsluttet denne sag tidligere.

Jeg har kontaktet Logitech og fik at vide, at C930e ikke vil fungere med XP, så jeg må nøjes med C920.

220661, hvis du smider et svar, så får du pointene.

Jeg takker for inputs. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2013 - 13:58 #5
ping
Velbekomme og tak for points