Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 12:44 Der er 19 kommentarer og
6 løsninger

sikkerhedskopiering

Hejsa
Jeg skal sikkerhedskopiere min bærbar for første gang ...
Jeg har købt en ekstern Hardisk .på 1000gb
Hvordan gør jeg så det ??? :-(
Jeg har startet sikkerhedskopiering .og når den kommer til ca 25 % ´får jeg den besked :indsæt et flytbart medie. så har jeg tilsluttet Harddisken ... men der sker ikke noget ???
skal man bruge cd skiver eller usb stik ?
Håber nogen kan hjælpe en der ikke har forstand på det ..på forhånd tak
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 12:54 #1
Hvad styresystem bruger du.
Er den nye harddisk formatteret.
Du skal vel fortælle sikkerhedskopieringen hvor den skal gemme sikkerhedskopien.
Du skal bruge en cd/dvd for at kunne reinstallere din sikkerhedskopi.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 13:10 #2
Hej Vagn
Jeg bruger windows home 7 (hvis det er det du mener )
jeg ved ikke om den nye hardisk er formatteret ..jeg har ik gjort noget..
jeg har ikke nogen cd/ dvd til at reinstallere .. det fulgte ingen cd med til min pc.
håber stdig du vil hjælpe mig
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 13:18 #3
Hej igen vagn
ja,du må undskylde mig..men det her har jeg ikke prøvet før..så det skal skæres ud i pap :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 13:19 #4
håber du kan hjælpe mig videre med det ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 13:27 #5
Prøv at gå ind i Diskhåndtering og se efter din eksterne harddisk.
Se hvad der står om den, og om den har et drevbogstav. Hvis den ikke har et drevbogstav, højreklikker du på den, og giver den et.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 13:39 #6
Tak det vil jeg prøve :-) skulle det så køre ? eller skal jeg stadig bruge en cd /dvd skive ?
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 13:44 #7
´hvor finder jeg diskhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 13:45 #8
Du kan udmærket bruge en extern harddisk.
Ps. Du skal ikke lægge dine kommentarer som svar (gule) men som kommentarer (grå) svar er til når alt er færdig og man lukker.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 13:53 #9
Hvis din harddisk skal formatteres findes der et superprogram
easeus partition maneger. Det er superlet at bruge og du kan
let dele harddisk op i flere og formattere dem.
Den viser også harddisken og du kan se om den er formatteret.
Reperationsdisken skal bruges hvis du skal installere din sikkerhedskopi. Du skal jo have noget til at starte computeren op med, hvis din Windows går ned.
Men inden alt dette skal din eksterne disk virke.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 13:55 #10
Kører du windows 7 eller 8? Gå ind i kontrolpanelet.
Billedet til højre ser selvfølgelig anderledes ud hos dig, men viser hvordan der kan se ud. Se her:http://peecee.dk/upload/view/406724
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 14:01 #11
Ps. Tryk på "Vis det originale billede" for at få det forstørret.

Hvis du vil bruge det program, som foreslås i #9 så er det her. MEN pas godt på under installation. Fjern flueben i de felter, som vil lokke dig til at downloade andre programmer, og accepter ikke andet en bruger aftalen. http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 14:26 #12
jeg kører windows 7
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 14:31 #13
Jeg er meget taknemmelig for dine svar ... men det bliver for svært for mig Øv øv ... Jeg tør ikke vove mig ud i det .. tænkte på om du ville hjælpe via fjernsupport ?
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 14:41 #14
Det er et supergodt program installationsfilen hedder epm.exe
Det er helt korrekt hvad #11 skriver. Pas på ikke at komme til at
installere alt mulig gylle. Du skal ikke køre nogle programmer før
download. Du skal kun gemme installationen på din pc, og før installation kontrollere at filen hedder epm.exe og intet andet.
Men selve programmet er supergodt, og gratis.
Du kan bl.a. få din harddisk på din computer delt op i 2, således at du let kan gemme kopi af data på et e-drev.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 14:43 #15
fint link. Jeg har lige været der. Du klikker KUN på den grønne firkant under eseaus i venstre side. Alt det andet er gylle.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 14:57 #16
#13
Med lidt tålmodighed skal det nok gå alt sammen. Fandt du ud af hvad der stod i Diskhåndtering?
Fjernsupport det har jeg aldrig prøvet.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 15:05 #17
Jeg prøver at se på det der fjernsupport.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 15:24 #18
Så vidt jeg kan se, er det dig som sender en invitation:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/get-help-with-your-computer-using-windows-remote-assistance

Men kender du Acronis? Med det kan du lave en form for komprimeret backup - kaldet et Image, hvor du gemmer alt fra dit C-drev. Det vil sige windows + alle programmer. Går windows helt ned på grund af fejl eller virus, kan du få det hele op at køre igen på Ca. 10 min. Men der er også forskellige andre backup muligheder som automatiske. Ok det koster 300 kr. men det er let at arbejde med.
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/#overview
Der findes også flere gratis programmer til at lave et Image med, foreksempel Paregon, det er rigtig godt, MEN ikke brugervenligt program;http://www.paragon-software.com/home/br-free/download.html
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 15:58 #19
Når jeg vil have dig til at bruge easeaus partition Maneger er det fordi jeg ikke vil have dig til at rode i Administration, hvor der er mange faldgruber.
Lad programmet installere sig via filen epn.exe.
Når du så kører det kan du se dine harddiske. også den nye, uanset om den er formatteret (klargjort) eller ej.
Hvis du kan se din nye harddisk, så ville jeg dele den op i 2.
et ntfs-drev og et fat32-drev. Fat32-drevet er lettere at læse.
for andre systemer.
M.h.t sikkerhedskopi så virker vindows ved. jeg var inde og tjekke. Du skal blot vide, at for at du kan reetablere skal du have en cd til at starte op på. Ellers skal du lave en opstart af dit nye usb-drev, så du kan boot på det. Det kan også lade sig gøre, hvis din computer tillader det.
04. april 2013 - 17:45 #20
Et par nyttige links, hvis det har interesse:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/install-or-remove-a-hard-disk-drive

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/backup-and-restore

Det er mere eller mindre på dansk, jeg har skimmet det.

Nogle præ-installerede computere, som ikke har gen-installtions CD / DVD'er med, har programmer til at oprette gen-installetions CD / DVD'er. Bemærk, det er kun fabriks software der genskabes, hermed.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. april 2013 - 18:00 #21
jeg kan ikke finde ud af at finde diskhåndtering..
kan jeg ikke nøjes med en harddisk .? skal jeg også bruge Cd skiver ?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 18:39 #22
Du går ind under KONTROLPANEL http://peecee.dk/upload/view/406744
og ind der hvor der står OPRET OG FORMATER HARDDISK PARTITIONER.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 18:53 #23
Men forøvrigt, i det foreslåede EaseUs program, når du åbner det, trykker du bare på PARTITION MANAGER SÅ ER DU DER.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
18. april 2013 - 22:54 #24
Nu er det vist på tide at slutte tråden og afgive point
Avatar billede janesi Nybegynder
28. august 2013 - 17:12 #25
jeg takker for alle svar og lukker tråden :-)