Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. april 2013 - 08:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

År 9999?

Jeg har lige oplevet, at mit styresystem vil have mig frem i tiden til 9999. Jeg kan derfor ikke starte en række programmer.

Hvad kan man gøre?

Mvh David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. april 2013 - 08:47 #1
Ja, altså, det er Windows, som er styresystemet..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 08:53 #2
Du har kun været ca 12 år på Eksperten, så du må heller få lidt rådgivning (er vist på tide).

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du i en kommentar om at lægge et svar, der så kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad sker der hvis du blot sætter tiden tilbage ?
Hvad er der gået forud som kan ha forsaget det ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 08:54 #3
Før du får yderlig hjælp, bedes du lukke og uddele point i dine gamle spørgsmål!!
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/david78
08. april 2013 - 10:56 #4
Windows ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, ... ?

---
Enig med #3 !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
08. april 2013 - 14:51 #5
Der skal da ikke være nogen hjælp før der er styr på de åbne spørgsmål, når han er ligeglad med hjælperene så er  vi også lige glade med ham.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. april 2013 - 19:49 #6
Sikke dog en medfart man pludselig får.

I de 12 år jeg har haft en profil her, så er der altså nogle af de point der er udlovet, som ikke har fundet en ejer, fordi der ofte ikke er smidt et svar i tråden.

Hvis man kigger nærmere på den liste kan man jo se hvor mange indlæg der rent faktisk er lukkede - på en god og ordentlig måde. Jeg synes altså ikke man kan sige, at jeg har en tendens til at 'snyde' her (:

-Men, ja det er Win7. Datoen er sat til den 21/7-9999 - og det betyder at jeg ikke kan starte nogen programmer ud over en browser. Desuden er problemet tilsyneladende gået i min router - den genstarter hele tiden.

Jeg har prøvet at opdatere tiden via nettet - men den siger, at det ikke kan lade sig gøre. Så nu sidder jeg med håret i postkassen..

Er der nogen, der har nogen ideer til hvad der kan være galt?

Mvh David
-
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2013 - 19:59 #7
Har du tænkt på at det kunne være BIOS Batteriet?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 21:03 #8
#6 Det blev lidt voldsomt når vi kom tre på stribe.

Det har aldrig været min opfattelse at du snød, mere at der måske var tale om sjusk/forglemmelser/spørgsmål som var blevet uaktuelle mv. (altså en blandet landhandel).  :-)

Jeg synes #7 er et godt bud, så det vil jeg lige afvente svaret på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 21:10 #9
PS. Cool du ryddede det op du kunne i første omgang.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. april 2013 - 06:38 #10
Der er åbne spørgsmål fra 2008 og ned til 2002 de må kunne lukkes, det er din pligt at bede om et svar 0og uddele point, fra den som har hjulpet dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 07:07 #11
Enig #10, jeg ser dog yderst positivt på manden har taget de første store skridt.

Når det er så gamle sager, så er det nok en god ide at sende dem der skal lægge svar, en privat besked.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
09. april 2013 - 16:12 #12
Poko1> Det var et godt bud! Jeg fik prikket lidt til batteriet og indstillede datoen i BIOS'en - og, bum, nu virker skidtet igen :)

Jeg aner ikke hvorfor det begyndte til at starte med - måske batteriet har siddet løst..

Smid et svar, så folk ikke kommer efter mig igen :)

Tak for hjælpen!

Mvh David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
12. juni 2013 - 19:17 #13
Jeg lukker her