Avatar billede pgm Nybegynder
08. april 2013 - 13:03 Der er 10 kommentarer

Avi codecs til Windows Movie Maker

Jeg har behov for at klippe nogle videoer i Windows Movie Maker.

Da de er højt opløselige (1920x1080 px) og jeg kun har mulighed for at rendere dem til .avi, så havde jeg egentlig tænkt mig at benytte xvid, men Windows Movie Maker vil ikke acceptere dette codec.

Jeg vil gerne slippe for at konvertere mine film, så er der nogen som ved hvilke codec jeg kan bruge i Windows Movie Maker).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 19:02 #1
K-Lite Codec Pack

eller

Combined Community Codec Pack ( CCCP )

Ham her har samlet en del codec.
http://codecs.dk/?Nyheder/HjaelpTilWindowsMovieMaker/594
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 19:05 #2
1. Go to
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm
and download the K-Lite Codec Pack FULL.

2. Run and Install the K-Lite Codec Pack. Make sure you do not un-check anything.

3. Open up Windows Movie Maker, go to Tools > Options... > Compatibility.

4. Check "ffdshow Video Decoder."

5. Press OK.

6. Now you can import video .avi files!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 19:11 #3
Der kan også være anvendt H264
Jeg kan ikke huske om det er med i de packs.
http://www.free-codecs.com/download/DivX_H264_decoder.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 19:12 #4
H264 er det bedste codec, så prøv det først.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 03:46 #5
du mister altså ikke noget kvalitet ved at konvertere.
du kan konvertere til h264 mp4 med VLC medieafspiller. (den kan jo afspille alt, og gemme det i et nyt format)
Avatar billede pgm Nybegynder
09. april 2013 - 08:00 #6
NielsErikK,

Jeg tror desværre at den guide er til tidligere versioner af Windows Movie Maker (Jeg har installeret Version 2012 (Build 16.4.3505.xxxx)). Der er ihvertfald ikke noget "Compatibility" afkrydsningsfelt eller noget der ligner.

SidWave,

Hvergang du reencoder vil der mistes information i materialet, og dermed kvalitetstab. At det nærmest er negligerbar er et problem i den forstand, at jeg skal bruge tid på det.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 16:10 #7
Det var nu heller ikke guiden, men codec du skulle se efter i alle 3 post.
Avatar billede pgm Nybegynder
11. april 2013 - 11:58 #8
Men NielsErik, Windows movie Maker vil ikke "bare" bruge de codecs jeg kan installere. F.eks. så har jeg Xvid codec installeret og kan afspille og rendere det i Xvid. Men MovieMaker vil ikke, den vil have sine egne, hvor jeg spørger hvilke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 10:24 #9
Prøv at lægge nogen codec pack ind (på skift) og se om det hjælper dig videre.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:54 #10
Afmeldt overvågning af spørgsmålet.