Avatar billede acore Ekspert
13. april 2013 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedre web-hotel - Servage vps eller hvad

Jeg har i nogle år haft mine domæner hos Servage. Jeg har tidligere brugt one og domaindirect, men jeg syntes at Servage var bedre og tilbød større fleksibilitet (det er også lidt dyrere).

Jeg er ikke utilfreds. Nogle enkelte gange fejler databaseadgangen (gerne i perioder) og det er ikke ret hurtigt. Men ellers egentlig ok - prisen er jo også lav, synes jeg.

Nu skal jeg hoste en side, hvor jeg forventer lidt mere trafik (trafik fra 'meget lidt' til 'lidt') og hvor jeg især gerne vil sikre mig en hurtigere løsning.

Så fik jeg et tilbud fra Servage på en vps løsning - http://www.servage.net/vps/ men jeg må indrømme, at det ikke er noget, jeg ved noget om.

Derfor spørger jeg:

- Vil det være hurtigere?
- Har nogen erfaringer med det eller andet i samme prisklasse (ca 100 DKK/måned - der er 25% rabat det første år) som kan anbefales?
- Hvilke fordele og ulemper er der ved vps - kan godt se hvad de skriver, men forstår ikke det hele?

På forhånd tak...
Avatar billede CasperP Nybegynder
13. april 2013 - 18:22 #1
Vps er oversat Virtuel Privat server.
Som skrevet før er vps en virtuel server og det kan hurtigt køre 5-6 vps på sammen computer.
som kan gøre den langsomere plus det med at du skal til at installer IIS mysql skal du også have installet. Det kan tage tid.
Hvis du kun skal hoste en hjemmeside så er vps ikke en løsning jeg vil springe ud i og hvis du heller ikke er så god til alle de programmer man skal bruge så ville jeg holde mig fra det.
Har selv kørt hjemmeside via vps men det var også fordi jeg have et program som skulle køre med hjemmesiden. (Spil hjemmeside) Så hvis det kun er webhosting du skal bruge det til så nej det bliver også for dyrt.

Prøv at tjekke http://fragnet.net/ ud der hoster jeg min hjemmeside. har ikke haft nogen problmer det er hurtigt. Og plus de har lige fået deres webhosting server i Eruopa. Det er et svensk ejeret firma.
Som sælger lidt af hvert men har ikke haft nogen problemer med nogen af deres ting :)
Avatar billede acore Ekspert
14. april 2013 - 10:29 #2
Tak for svar.

Er helt med på hvad vps står for og ikke helt dum til php, sql osv

Du skriver "det kan hurtigt køre 5-6 vps på sammen computer.
som kan gøre den langsomere plus det med at du skal til at installer IIS mysql skal du også have installet. Det kan tage tid."

Jeg troede, at med en vps havde jeg dedikeret cpu og ram ligegyldigt hvor mange andre der var på.

Jeg troede også, at servage leverede en vps med php, mysql, phpmaadmin og hvad der ellers skal til installeret, men at man kunne (ikke skulle) installere yderligere programmer.

Eller har jeg misforstået noget?

fragnet's løsninger ligner meget servage's og ser ikke umiddelbart konkurrencedygtige ud på priser. Men det er muligt, at det er hurtigt. Kunne du give mig navnet på en side, der kører der, så jeg selv kan se hastigheden?
Avatar billede CasperP Nybegynder
14. april 2013 - 12:22 #3
Pt har jeg ikke noget på min forside men har lige hurtigt taget noge fra min gammel hjemmeside og smidt ind http://m.casperpaludan.net/ og nej det er ikke fragnet jeg mener med fejlen men one.com så valge at skifte er stadig igang med at code min hjemmeside :) men du kan da prøve linket

Kan ikke lige se hvor de skriver de vil installer tingene  andet end du kan købe dig til de vil installer wordpress for dig.

Hvis en computer har 10 gb ram og den hoster 5 vps med 1 gb ram hver. I deler jo de 10 gb på computeren
Avatar billede acore Ekspert
16. april 2013 - 19:21 #4
Siden ligner ikke noget, der kommer fra en database. Alligevel er det (både i går og i dag) betydeligt langsommere end servage. Så det imponerer mig ærligt talt ikke spor. Prøv selv...

Mht deling, så har man med vps netop dedikeret ram og cpu, som jeg forstår det. Så jeg synes ikke din betragtning giver så meget mening. Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede CasperP Nybegynder
16. april 2013 - 20:13 #5
Det ligger ikke nogen database i det jeg sendt til dig. Da jeg ikke gad at sætte det op. nej så vidt jeg ved har du ikke dedikeret ram til en vps. Så skal du havde fat i den dedikeret server
Avatar billede acore Ekspert
16. april 2013 - 20:45 #6
Ifølge servage beskrivelse (se første post) så ER ram dedikeret. Ikke at det nødvendigvis er rigtigt, men det siger de...
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. maj 2013 - 14:51 #7
Ikke at jeg kender super meget til dem - men prøv evt. http://www.itema.dk. Der er en del danske udbydere og er du i tvivl om hvad / hvordan det fungerer vil det måske være en idé at tage fat i en dansk leverandør først, frem for servage.net?
Avatar billede acore Ekspert
09. maj 2013 - 09:48 #8
Lukker