Avatar billede handimann Nybegynder
15. april 2013 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vedr. forespørgelse: har tilsluttet min pc til mit samsung tv

Hej har lige en forespørgelse:

Hvordan kan jeg slå tv skærmen til og fra på min pc ?

hvorfor jeg gerne vil have hjælp til det, er at når jeg arbejder på min pc og tager Prt.Scr. af et billede kommer billedet med og billedet fra min tv skærm med, det er ikke godt for jeg skal hele tiden ind og beskærer billedet :-(

Så er det jeg spørger kan man ikke deaktivere tv skærmen så længe jeg arbejder på pc´en for jeg kommer hele tiden til at køre curseren ud i højre side, som om at jeg vil arbejde på tv med musen. men jeg vil da gerne have at jeg kan slå det til og fra da jeg viser billeder på tv når familien er samlet :-)

Jeg vil lige nævne at jeg køre Windows 7 og mit tv er et Samsung og at jeg håber at i kan forstå hvad jeg skriver og mener da jeg er ordblind, så det er lidt svært for mig at få det skrevet rigtigt.

Ps. Håber meget at i kan hjælpe mig på forhånd mange tusind tak.

Med venlig hilsen
handimann
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2013 - 19:32 #1
Prøv evt. "Klippeværktøj" i stedet for Prt.Scr.

Tryk på "Start" tast Klippeværktøj
Avatar billede poko1 Ekspert
15. april 2013 - 20:55 #2
Du kunne jo trykke på Wintasten+P og slå TV fra og modsat slå det til igen.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. april 2013 - 21:14 #3
CTRL+[prt screen] tager kun det aktuelle vindue, den benytter jeg som regel.

/J
Avatar billede pmnielsen Novice
15. april 2013 - 21:31 #4
Programmet greenshot kan mange ting, fx hvis det kun er noget bestemt du skal tage prt sc. af, ved ikke om du kan bruge det, men prøv .. http://getgreenshot.org/
Avatar billede handimann Nybegynder
16. april 2013 - 10:08 #5
Hej Tusind tak for alle svarende og hjælpen det var sørme pænt af jer med alle de rigtig gode svar.

Og jeg vil prøve at kigge nærmere på det som store-morten skrev samt det som pmnielsen skrev. som jeg nok kan bruge til andre ting :-)

Jeg har lige prøvet det som Poko1 har forslået det var lige præcis det jeg havde brug for det virker super godt så det skal du have mange tusind tak for Poko1 jeg er rigtig glad nu ;-).

Ps. Det er ikke sidste gang jeg benytter dette meget venlige forum på Eksperten.dk så endnu tusind tak til alle.

MVH
handimann
Avatar billede handimann Nybegynder
16. april 2013 - 10:11 #6
Tusind tak Poko1 det var lige det jeg havde brug for, super godt det virker perfekt ;-)

MVH
handimann
Avatar billede poko1 Ekspert
16. april 2013 - 11:05 #7
Så ving lige dit eget svar af så tråden lukkes:-)