Avatar billede pf3r7 Nybegynder
16. april 2013 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernadgang til synology nas

Jeg har en nas, og vil gerne kunne tilgå et enkelt program, eller bare kunne overføre filer, men jeg vil ikke have en fast ip som sådan.. Jeg er generelt ret grøn i dette område, så hvis mit spørgsmål ikke giver mening, så bær over med mig ;)

Jeg har en nas som kører flere forskellige programmer irssi, rtorrent og nogle andre. Vil det være muligt, at lade dem fortsat bruge dynamisk ip, men så bruge noip.com til at få min dynamiske ip til kun at kigge på en enkelt port? Eller er det hele min nas, eller ingenting?

Håber det giver mening :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2013 - 15:24 #1
Det kommer an på din internet udbyder, men ændrer din ip sig? Nok er den dynamisk men det betyder ikke at den ændrer sig.. Medmindre dit internet udstyr er slukket..

Jeg selv fik statisk ip for 10 kr pr måned, du skal os huske at andre kan bruge noip og hacke/ddos dig hvilket er set før..
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
16. april 2013 - 15:31 #2
Jeg har dynamisk ip, uden tvivl :) Jeg spørger bare, om det er muligt at forblive på dynamisk ip, og stadig kunne tilgå en enkelt port fra fjernadgang? Det lyder nok tosset, men det er også bare en tanke.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2013 - 15:35 #3
Ja det er muligt, det er meningen med dns :-) men som nævnt før kan det tiltrække uønskede hvilket jeg ved andre har prøvet.. Du bør kigge på hvad statisk ip koster.. Giver selv 10 kr pr måned men ved det kan variere meget...
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
16. april 2013 - 15:47 #4
måske udtrykker jeg mig ikke klart nok, ellers forstår jeg ikke dit svar :) Det må du undskylde.

Jeg vil gerne have, at den port som rtorrent er på, forbliver på dynamisk ip. Jeg vil dog gerne kunne tilgå irssi fra andre steder, og vil gerne have at den port er tilgængelig.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så send et svar, så lukker vi den her :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2013 - 16:04 #5
Som jeg skriver så er det muligt :-)

Men du henviser stadig til din aktuelle ip som andre så os kan finde...

Jeg ved ikke hvilken port irssi bruger, men burde du kunne se i konfiguration/opsætning