Avatar billede neo3000 Nybegynder
17. april 2013 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk load af DLL i form - Live update

Hej,

Jeg er ved at lave en form for kontrolpanel til et overvågningssystem.
Jeg står overfor en udfordring, da man skal kunne udvikle nogle DLL-filer (i C#) som der skal kunne tilføjes og fjernes dynamisk.
Det er som sådan ikke det store problem, da jeg bruger Activator.CreateInstance til det.
Jeg kan også sagtens starte metoden op i de DLL filer jeg har og de udfører deres job som de skal.

Jeg har dog brug for hjælp til et par ting:

1: Når jeg kører DLL filerne, så fryser hele det interface jeg har lavet i formen - Også selvom det kører i en tråd, hvordan undgår jeg det?

2: Jeg har brug for at kunne læse en status på den DLL fil der kører, live - DLL filerne er lavet med en superklasse, så jeg kan aflæse en "CurrentStatus"-property.
Er det muligt at aflæse denne status fra de kørende filer? Det virker som om at alt fryser, indtil den pågældende DLL er færdig med at eksekvere.

Jeg håber nogen kan give et svar på dette - Spørg hvis der er mere der er nødvendigt at få forklaret.

På forhånd tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 10:22 #1
Du er vist svær at gøre tilfreds med kun uddelte point i ca 30% af dine spørgsmål, rest har du selv taget hjem.
(rart at vide for hjælpere der overvejer at bruge meget tid på dit spørgsmål)
Avatar billede neo3000 Nybegynder
17. april 2013 - 10:50 #2
Jeg har lige lukket de spørgsmål som var fra 2008-2010, det har du ret i.. Der var mange af dem som ingen svar havde, hvad skal jeg gøre med dem? Lade dem stå åbne selvom jeg selv har fundet svaret?

Resten af dem var der ingen svar i, dem hvor der var, gav jeg skam til dem som havde svaret.

Så, kom ned fra stolen - Det er bare fiktive point og jeg giver skam glædeligt hvis der er svar. Jeg har ikke noget at bruge dem til.
Du må med glæde få 5000 for at svare på mit spørgsmål ;)
Avatar billede neo3000 Nybegynder
17. april 2013 - 13:52 #3
Jeg har selv fundet ud af det - Jeg lavede det med en masse events på kryds og tværs.

Jeg forventer at det i orden jeg giver mig selv point så - Medmindre Ekspert-politiet NielsErikK har noget imod det selvfølgelig.