Avatar billede a15995 Nybegynder
17. april 2013 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WMP12 kan ikke afspille MPG-/MPEG-filer...

Har rodet med dette problem snart meget længe...

Enkelte MPG-filer kan ikke afspilles i WMP12, men kan sagtens afspilles i f.eks. Media Player Classic. I WMP12 får jeg en sort skærm med lyd - nogle gange blot sort skærm uden lyd og uden afspilning.

Jeg bruger Shark007's codec pack i nyeste update.

Shark007 siger selv, at jeg skal disable Microsofts codec og anvende ffdshow, men jeg har forsøgt flere ting i GUI'en uden held.

Nogen der har løst dette, ret almindelige problem, med WMP12?

Er ikke interesseret i andre players eller codecs, men kun en løsning med WMP12/Shark007-codec pack...

Tak!
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:14 #1
jeg tror so,ænd at oldgammelt mpg support er sparet væk.
alt ville virke hvis du bare brugte VLC afspiller.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 14:39 #2
Jeg ville ha hjulpet dig, men så dine begrænsninger.
Nyd du blot din codec pack.
Avatar billede a15995 Nybegynder
22. april 2013 - 23:35 #3
Kære ven, tak fordi du ikke hjalp mig så. For det betyder blot, at du ikke har læst mit indlæg. Problemet er ikke codec...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 09:13 #4
Problemet er ikke codec...

Det er så absolut et spørgsmål om hvilket codec din player anvender.
Avatar billede a15995 Nybegynder
26. april 2013 - 10:06 #5
Da MPC kan afspille indholdet er det jo fordi, at WMP anvender forkert codec - men uanset hvad, så er det ikke et codec problem.

Hvis det var et codec problem, så ville jeg ikke kunne afspille MPG overhovedet, hvilket jeg kan.

Men istedet for at spilde tid på en akademisk diskussion, så er jeg fortsat interesseret i at høre fra folk, der har løst det ved indstillinger i Shark-GUI'en. For det kan lade sig gøre...