Avatar billede a15995 Nybegynder
21. april 2013 - 18:16 Der er 4 kommentarer

Bundkort, alternativ til IPIBL-LA...

Hej!

Jeg søger et bundkort, som kan erstatte mit gamle Asus IPIBL-LA.

Krav:

Socket: LGA775
FSB: 1600 MHz
RAM: Minimum understøtte PC2-6400
Chipset: ICH10R (Raid, evt. ICH9R)
BIOS: AMI eller Award med adgang til FSB/VCore settings
Formfaktor: Micro-ATX: 24.4 cm (9.6") x 24. cm (9.6")

Jeg har kigget på dette:

http://www.asus.com/Motherboards/P5Q_Deluxe

Men dette har ikke den korrekte formfaktor, men rammer ellers meget præcist. Jeg har ikke brug for SLI, men blot 1xPcie x16 (2.0), 2xpcie x1 og en pci - eller kombinationer heraf.

Meget gerne Asus men forslag velkomne. Kravene skal mødes!

På forhånd tak!

/Søren
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 19:37 #1
Synes jeg for ca en uge siden så noget du kan bruge på edbpriser.dk
Det kom ikke frem ved søgning, det skulle graves frem manuelt (starte fra en ende af i deres oversigt over bundkort)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 19:38 #2
Socket 775 er jo på vej ud, særligt når du har specielle krav.

Se evt DBA eller søg et brugt (lav post) på hol.dk
Avatar billede a15995 Nybegynder
22. april 2013 - 10:38 #3
Hmm, ja, men det er spørgsmål om at forlænge livet på nuværende setup med et års tid. Er det ikke hele idéen med en pc :)

Har fundet et bundkort, der er (næsten) lige i øjet:

http://www.asus.com/Motherboards/P5QEM

Men det kan jeg bare ikke finde til salg nogen steder, så må nok oprette på hol.dk. Der kan jeg sikkert også finde en Q9450-cpu...
Avatar billede a15995 Nybegynder
22. april 2013 - 14:43 #4
Som tillægsspørgsmål:

Hvis nogen ved, om man kan køre FSB 400/1600 MHz på IPIBL-LA eller -LB bundkort, vil jeg gerne høre om det (erfaringer). Kører i dag 333/1333 MHz på IPIBL-LA, hvilket er den officielle grænse.

/Søren