Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 19:57 Der er 12 kommentarer

Overskydende sider kan ikke fjernes

Efter at have lavet et Word dokument er der kommet en side for meget på i bunden. Jeg har prøvet at slette den med alle kendte midler, men uden held. Linket er et billede af hvorledes det ser ud med Words udgave af "vis koder" aktiveret. Hvad gør jeg for at komme af med siden inden dokumentet skal laves til pdf?
https://www.box.com/s/vbpka2l8k6teoe3lor9g
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. april 2013 - 20:06 #1
Kan du ikke bare stille dig bag efter det sidste bogstav og trykke på DEL tasten?

Det kan også være at din sidefod er for høj.
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:10 #2
Del-metoden har jeg prøvet. Jeg kan tilsyneladende ikke fjerne det return den har indsat på næste side. Lige efter teksten er en lille kode. Jeg formoder det drejer sig om en slags "end table"?
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:11 #3
Detvar en kommentar, ikke et svar :-)
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:15 #4
Sidefoden er sat til 1,25 cm.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. april 2013 - 20:22 #5
Hvis navnet står i en tabel - hvad det kunne tyde på: der er ALTID et afsnitstegn efter en tabel, hvis den er sidst i dokumentet. Du kan ikke slette det tomme afsnit, men du kan gøre det så lille som muligt:
1. Klik i det tomme afsnit og åbn dialogboksen "Afsnit" (kan ofte vælges via højrekliksmenu).
2. På første fane i dialogboksen, sæt  linjeafstanden til "Præcis" og sæt værdien til 0,7 (= 0,7 pkt. = den mindste tilladte værdi). Sæt afstand før og efter afsnit til 0. Klik OK.

Så komme det tomme afsnit til at fylde så lidt som muligt, og de kan sikkert være på siden.

NB Der forekommer ikke hensigtsmæssigt af have navnet i en tabelcelle, men der kan jo være grunde til det.
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. april 2013 - 20:26 #6
Kan du slette det sidste tegn.

Arbejder du med et eller andet table layout, det sidste tegn der er på den næst sidste side skulle være et End of Cell marker
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:43 #7
Tak Lene
Det giver måske lidt mere idé om hvad jeg er oppe imod. Der er ganske rigtigt tale om en tabel af en slags. Da dit meget velargumenterede forslag desværre ikke fungerede i første hug prøvede jeg at fjerne nogle af de indsatte "returns" før "Med venlig hilsen". Tanken var at flytte afslutningen af tabellen op i dokumentet og derefter indsatte afslutningen uden for tabellen. Det lille ikon der står efter teksten opfatter jeg som en art "end table" er det korrekt? Desværre kan jeg ikke finde det i tegnoversigten :-(
Desværre er "de vises sten" ikke fundet endnu :-)
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:46 #8
Jeg har ikke selv lavet sidens layout, men fylder bare takst i.
@kgkg: Kan jeg flytte den "End of cell" "Out of harms way"?
Avatar billede wellejus Nybegynder
25. april 2013 - 20:51 #9
Tilsyneladende kan det ikke lade sig gøre at afslutte tabellen tidligere. Jeg kan ikke skrive i dokumentet efter "end of cell" markøren.
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. april 2013 - 22:30 #10
Når man skal skrive noget efter en tabel, skal man sørge for at markøren er uden for tabellen. Det kan godt være besværgeligt at ramme det rigtige sted.

Har du mulighed for at lægge dit dokument til download et eller andet sted. Jeg kunne godt tænke mig at kaste et blik på det.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. april 2013 - 22:48 #11
Hvis du har lavet sidste afsnit i dokumentet om til minihøjde, som jeg har forklaret, vil tekst, du skriver i det afsnit, blive så lille, at du næsten ikke kan se den.

Du kan taste Ctrl+End, for at flytte markøren til slutningen af dokumentet (i det afsnit, der har minihøjde). Hvis du så taster Ctrl+Q, vil du sætte afsnitsformateringen af afsnittet tilbage til normal.

Du kan ikke skrive til højre for en "end of cell marker", men du kan skrive under tabellen.

Jeg har lavet en oversigt over formateringsmærker med forklaring. Du kan åbne den via nedenstående link. Deri findes også tegnene for end of cell/celleslut og end of row/rækkeslut (s. 7 øverst):
http://www.thedoctools.com/index.php?show=wt_formatting_marks_dk
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. april 2013 - 22:58 #12
I øvrigt:
På dit skærmdump kan jeg se en grøn, lodret streg. Er det en farvet kant i en tabel? (Måske står al teksten i en tabel?)
Hvis ja, og hvis tabelrækken/rækkerne er sat til en fast højde eller en minimumshøjde, kan det hindre, at der er plads til andet på siden. Du kan klikke i tabellen og åbne dialogboksen "Egenskaber for tabel" ("Table Properties") via højrekliksmenuen for at studere indstillingerne for tabellen (højdeindstillinger findes på fanen Række/Row).