Avatar billede delakuer Nybegynder
26. april 2013 - 20:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pointsystem top 5

Hejsa. Jeg har et pointsystem for et fodboldhold kørende. Toppen spørger hele tiden efter hvilken plads de ligger på. Kan man lave på nogen måde så den selv går ind og finder ud af hvem der har flest point altså en form for top 5. Og gerne en måde så man kan låse den hver måned. Altså en fane hvor man kan se overall top 5, og hvor man kan se top 5 for hver måned der er. Noget der kan lade sig gøre og evt. hvordan? :)
Avatar billede natkatten Mester
26. april 2013 - 21:54 #1
Jeg tror måske, at du skal være lidt mere præcis i din beskrivelse af, hvad du ønsker. Eller endnu bedre: uploade et eksempel på f.eks. GUPL.DK.

Umiddelbart vil jeg mene, at du kan få Excel til at håndtere det, du måtte ønske.

Jeg har selv leget med at holde styr på stillingen i diverse fodboldturneringer. Her er en et eksempel, hvor jeg bl.a. har lavet autosortering vha. en stump VBA-kode.

Bemærk, at arket er låst. Stillinger og klubber kan således ikke umiddelbart redigeres, mens kampantal, målscore og points kan. Ved ændringer her laves autosortering.

http://gupl.dk/695741/
Avatar billede finb Ekspert
26. april 2013 - 23:11 #2
prøv
=plads()
for 1 til 5
Avatar billede delakuer Nybegynder
15. maj 2013 - 11:32 #3
lukkes, det er ligemeget nu :)