Avatar billede Bluewolf Nybegynder
29. april 2013 - 10:42 Der er 11 kommentarer

Processor

Jeg leder efter en NY processor til min computer, men for at være ærlig, jeg har ikke en skid forstand på computer X.x
Processor for Gaming

her er min pc spec:
Product:          eMachines
Model:            ET1358
Processor:        AMD Athlon(tm) II X2 220 Processor
Ram:              12 GB
System:          64-bit

jeg leder efter en bedre processor men har ingen ide, hvilken processor passer til min pc....

håber i kan hjælpe, leder efter en af de helt nye processor..

gider ikke spille penge på en processor jeg ikke kan sætte i min pc
29. april 2013 - 11:09 #1
Generelt:
... hvor mange %% tror du at du evt. kan 'vinde' ved en bedre/anden CPU ? Der er mange andre elementer i en PC ...
Avatar billede Spench88 Nybegynder
29. april 2013 - 11:09 #2
Nu skriver du ikke hvilket bundkort der sidder i maskinen, og da det er det som skal kunne understøtte cpu'n måtte jeg google mig lidt frem.
Disse 3 processore passer i din maskine ifølge producentens side.
Men da jeg ik kan finde yderligere informationer om bundkortet kan jeg ik sige om det understøtter andre end dem.

AMD Athlon II X2 Dual-Core (AM3)
AMD Phenom II X3 (AM3)
AMD Athlon II X3 Triple-Core (AM3)

Håber det hjælper :)
Avatar billede Bluewolf Nybegynder
29. april 2013 - 11:29 #3
hvordan ser jeg hvilken bundkort jeg har?

er en idiot når det kommer til det xD
Avatar billede Spench88 Nybegynder
29. april 2013 - 12:38 #4
http://www.cpuid.com/cpuz.php
hent og installer dette lille handy stykke software
det fortæller alle informationer om din maskine :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2013 - 12:54 #5
Hvorfor fortsætter du ikke i det andet spørgsmål? Det er ikke tilladt at oprette mere end et spørgsmål med samme emne ad gangen. Nu var det godt nok helt hen i vejret den kommentar du fik, men man kan ikke bare oprette nye spørgsmål med samme emne hele tiden. Så bliver eksperten helt ubrugelig til sidst.

http://www.eksperten.dk/spm/980441
Avatar billede FlareRaterDK Nybegynder
29. april 2013 - 13:58 #6
For at være helt ærlig, hvis det er en en bærbar og du skal bruge til at game, så invester i en ny gamer bærbar (MSI eller Alienware)

Det er nemlig ikke lige så nemt at skifte dele i en bærbar som i en stationær computer, og da det er ret dyrt af få det gjort af en professionel så synes jeg du skal smide 9-10.000 efter en ny bærbar
Avatar billede Bluewolf Nybegynder
29. april 2013 - 14:05 #7
kk downloaded CPU-z og installered det.

[URL=http://s14.photobucket.com/user/Skelet/media/CPU.png.html][IMG]http://i14.photobucket.com/albums/a302/Skelet/CPU.png[/IMG][/URL]
skulle være det her hvis jeg ikke tager fejl

PS. Beklager min tidligere spørgsmål, men kom ingen vej der.
Avatar billede Bluewolf Nybegynder
29. april 2013 - 14:08 #8
beklader forkerte link, CPU-Z filen her

http://i14.photobucket.com/albums/a302/Skelet/CPU.png
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 15:55 #9
#1
hvor mange %% tror du at du evt. kan 'vinde' ved en bedre/anden CPU ? Der er mange andre elementer i en PC ...

Op til omkring fordobling af FPS hvis man går fra en AMD til en fornuftig Intel i5 eller bedre.

@Opretter, du skriver at du er Gamer.

For at råde dig bedst, så er det nødvendigt at kende resten af din pc.
(inc Strømforsyningens watt og hvilket grafikkort)

Du står nemlig ved en skillevej...
Oprindeligt har du valgt AMD (nok pga prisen), problemet er, at i spil klarer AMD sig meget ringe (uanset om du tager deres nyeste flagskib af en CPU).
De to CPUer som der kan være tale om, skal sidde i hvert sit bundkort.

Spørgsmålet er om det er tid at få rettet op på fejlen ?

Jeg ville selv vælge at få rettet op fejlen, det koster mindst 400 kroner til et bundkort, lidt mere hvis man vælger mærkevare samt en smule luksus.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 16:00 #10
Efter hvad jeg kan se er dit bundkort ved at være forældet, sorry to say, det er resten af pcen vist også, med mindre du hen af vejen har upgradet den.

Strømforsyningens maksimale effekt    250 W
Hvis den forsat sidder der, så er den håbløs til at sammensætte noget der blot minder om en Gamer-pc.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 16:13 #11
PS.
Jeg har brugt dette som udgangspunkt for at finde ud af hvad du sidder med.
http://www.emachines.dk/ec/da/DK/content/model/PT.NCUE2.002

Har du præcis dette setup, så er du på spanden når vi taler spil.
Selv til genbrug i et nyt setup vil mange af delene desværre være uegnede.

Du vil primært ha brug for ny CPU/bundkort samt ikke mindst et anstændigt grafikkort (kunne være et GTX 660 OC til ca 1300 kroner), nå ja, naturligvis også en PSU der kan trække læsset.

Din RAM er godt nok DDR#, men også forældet når talen falder på hastighed, den vil kunne genbruges som nød (til der er råd til bedre).