Avatar billede Beanux Nybegynder
29. april 2013 - 17:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Excel

Hej jeg sidder med en opgave hvor jeg gerne vil have den til at sige

HVIS f. eks A1>=B2 tager den A10*A11 . Dernæst skal den sige HVIS A2>=B2 tager den A10*A11 + Forrige beløb .

Dvs at jeg gerne i samme felt vil have den til at tjekke hvis den ser et tal større end 7 eller lig med 7 tager den A10*A11 . Og hvis den igen finder et tal der er større eller lig med 7, gør den fuldstændig det samme, men samtidig udregner forrige resultat med :)

Det er til at udregne hvor meget en medarbejder har fået i bonus løn over 5 måneder, ved salg af over 7 biler per månede.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2013 - 17:58 #1
Prøv at uploade et lille eksempel her: http://gratisupload.dk/

Post linket til filen herind, så er det lidt lettere at lave en formel der virker første gang.  :-)
Avatar billede Beanux Nybegynder
29. april 2013 - 18:03 #2
http://gupl.dk/695828/

- Det er filen :) ..

Det jeg præcist gerne vil have den til er

Ved Bonus Udbetalt( P9 ) skal den skrive hvor meget denne person har tjent i bonus i alt.

Hver person får 3% bonus af deres Grundløn hvis de har solgt over 7 biler 1 måned.

- Så jeg vil gerne have den til at tjekke hver enkelte antal biler person 1 har solgt, og hver gang den kan se han har solgt over 7 biler, skal den tage hans Grundløn * med 3% , og så skal den selvfølgelig gøre det samme hvis han har solgt over 7 biler flere måneder :) og det hele skal ske i samme felt :)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2013 - 18:28 #3
To ting: Der er 6 måneder i skemaet, jeg har taget alle 6 måneder med.
Og bonus står til 4%, ikke 3 som du skriver.....

=HVIS(I9>=7;G9*H9)+HVIS(J9>=7;G9*H9)+HVIS(K9>=7;G9*H9)+HVIS(L9>=7;G9*H9)+HVIS(M9>=7;G9*H9)+HVIS(N9>=7;G9*H9)
Avatar billede Beanux Nybegynder
29. april 2013 - 18:35 #4
#3 Tusind tusind tusind tak .. Har knoklet med det hele dagen, og virkelig sat min matematiske kunnen på prøve, med at udregne paranteser osv :p .. Hvordan giver jeg dig point :) ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2013 - 18:58 #5
Velbekomme, du giver point ved at acceptere dette svar.

Her kan du se hvodan: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2013 - 18:59 #6
Ups, skulle jo være et svar.  :-)
Avatar billede Beanux Nybegynder
01. maj 2013 - 10:26 #7
Sådan :) .. Så fik jeg givet point, tusind tak :)