Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 20:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ! Plz

Computer vil pludselig ikke starte

Hej, jeg kommer hjem fra arbejdet og pludselig vil min computer ikke starte op ?

Har prøvet at pille bios batteri ud og sætte det i igen men den gider stadig ikke starte op. Der sker Intet !!

Min computerbhar flg.

Geforce gtx 580 superclocked Evga1.5 gb
Gigabyte ga-z68x-ud3h-b3 motherboard
8 gb ram crossair vengeance
Crossair ssd 180 gb force gs
Club 1000 watt psu
Intel pentium i5 processor

Btw den er ikke clocked eller noget som helst.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 20:24 #1
Stendød, ingen beep-codes eller noget som helst?
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 20:25 #2
Nej intet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 20:31 #3
Start fra en kant af:

1. Pil diske og optiske drev fra og ud med videokortet. Prøv at starte op.
2. Er der stadig ikke noget liv, så ud med RAM og prøve igen.
3. Stadig intet liv, er der CPU, bundkort og PSU tilbage.
4. Så ville jeg nok først prøve med en anden PSU.
5. Er der så stadig ikke liv, ud med CPU.
6. Kan den så stadig ikke bippe, er dit bunkort jo nok sygt.
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 20:46 #4
Har prøvet at pille det hele ud stadig intet har ingen anden psu
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 20:55 #5
Har du tjekket om dt kan være startknappen som laver balladen?
Find ledningen der går frem til startknappen på bundkortet.
Den kortslutter på 2 pinde på bundkortet når den starter. Så tager du ledningen af, og sætter en skruetrækker mellem de to pinde gør du det samme som startknappen gør.
Jeg kan dog måske frygte at din psu er færdig.
Den kan testes på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=VXzrCr0RLm4
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 21:11 #6
Tusind tak alle blæsere virker har jeg fundet ud af
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 21:17 #7
Sidder der ikke en sikring i et bundkort ?
Det er nemlig mit andet bundkort jeg smadre uden at vide hvad fanden jeg har gjort
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 21:19 #8
Blinker harddisklampen så også?
Man kan tjekke de spændinger der skal være på psu med et multimeter.
Sort er stel
Gul er 12 volt
rød er 5 volt
og orange er 3,3 volt.
Manger du en af spændingerne vil din computer ikke virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 21:21 #9
#7 Ikke så vidt jeg ved. Er der forsikring sidder den sansynligvis  i psu'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 21:21 #10
forsikring = sikring.
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 21:23 #11
Øh det så jeg sku ikke lige efter jeg så bare alle mine blæsere gik igang. Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har en USB port foran i mit kabinet og inden jeg tændte den og den var ret træls og få i. Kan det have noget med det at gøre at jeg måske pressede lidt hårdt den der USB pind i at der måske gik en sikring eller noget ? Kunne det tænkes at man måske skal skifte bios batteriet ud ?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 21:34 #12
hvis du har presset en usb pind i forkert i porten kan du ved et uheld have kommet til at kortslutte på 5 volt delen som usb kører på.
Er pc gammel kan batteriet gogt være dødt ja, men jeg tvivler på det kun er det som er fejlen her.
Kunne frygte du har kommet til at kortslutte noget
Jeg havde testet om alle spændinger er til stede på psu.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 21:35 #13
Tag eve det stik ud på bundkortet som går frem til de to usb porte du har foran, for at se om det ændrer noget på din opstart.
Avatar billede Sutsko Juniormester
29. april 2013 - 21:37 #14
Okai tak :) prøver lige engang i morgen
Avatar billede Sutsko Juniormester
30. april 2013 - 13:55 #15
Hvis jeg piller USB'en fra i fronten og det så ikke virker så kan jeg godt bestille nyt motherboard ikk?

er der nogle der kan anbefale et godt motherboard til ca. 900-1000kr bruges oftest til gaming.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2013 - 14:53 #16
Måske hvis du er 100% sikker på din psu giver alle tre spændinger?
Jeg har desværre ikke rigtig nogle bud på bundkort, da jeg ikke går så meget op i hardware sammensætning.
Avatar billede Sutsko Juniormester
30. april 2013 - 18:12 #17
Det virkede 10000000 tak :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. april 2013 - 18:59 #18
Hvilken del af det?!?
Avatar billede Sutsko Juniormester
30. april 2013 - 21:12 #19
Jeg har trukket 2 stik ud som havde med USB'en at gøre :) og det duede.. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2013 - 07:41 #20
Er det så kun usb på fronten du mangler?
Du kan jo købe en hub for at få dem tilbage, da du formodentligt har nogle der fungerer bagpå din pc:
http://www.av-cables.dk/usb-hub/?gclid=CMqcqdmY9LYCFUF7cAodJSsARQ
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2013 - 07:42 #21
Lægger svar for #13