Avatar billede NVedsted Juniormester
01. maj 2013 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Double Include

Hej, jeg har to classes der integrer med hinanden. Point og Vector.
Hvor i den ene classe skal Point bruge vector til en funktion og omvendt, de inheriter begge fra en Geometry class.
-Nicklas V
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2013 - 17:47 #1
class Point;
class Vector;

class Point
{
    // brug Vector
}

class Vector
{
    // brug Point
}
Avatar billede NVedsted Juniormester
01. maj 2013 - 18:00 #2
Så du vil definer begge classes i en? Fordi de hænger så meget sammen?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2013 - 18:09 #3
Hvordan du drysser tingene ud i .h og .cpp filer er ikke vigtigt i denne sammenhaeng.

Pointen er at du kan forward declare en klasse, saaledes at den foerste kan referere til den sidste.
Avatar billede NVedsted Juniormester
01. maj 2013 - 18:30 #4
Ah okay tak. Lige en sidste ting... pointers... ved du noget om dem? Eller kender du en god side?
Jeg forstår dem godt.. men jeg forstår ikke hvorfor man skal bruge dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2013 - 18:51 #5
Typisk bruges pointer naar man vil dynamisk allokere noget data.

Bemaerk at pointers er lidt ildset i moderne C++. Man forsoeger tit at undgaa dem eller at indkapsle dem lidt.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2013 - 02:06 #6
jeg smider et svar