Avatar billede mfj31dk Nybegynder
03. maj 2013 - 17:40 Der er 9 kommentarer

Min MEDION ERAZER X7815 lukker automatisk ned selvom der er 25% strøm tilbage på batteriet.

For 14 måneder siden købte jeg en MEDION(R) ERAZER(R) X7815 (MD97926)til en pris af kr. 12.000.
Indtil nu har den fungeret upåklageligt, men for 14 dage siden begyndte den at lukke ned uden forudgående varsel selvom der var mindst 25 % strøm tilbage på på batteriet og samtidig var der et rødt kryds ved batteriet i nederste højre hjørne som sagde at jeg skulle udskifte batteriet selvom det var fuld opladet.
Jeg har kontaktet Medion support og modtaget svar tilbage at der kun er 12 månders garanti på batteriet, men 24 måneder på resten af Notebooken....
Jeg har ikke kunne finde noget om at det skulle være korrekt at der kun er 12 måneders garanti på batteriet.
På baggrund at hvad der sker har jeg en mistanke om, at det ikke er batteriet som er problemet for batteriet kan vel ikke automatisk lukke notebooken ned når der er mere end 25% strøm tilbage??
Lad mig høre jeres kommentarer/løsningsforslag til dette.
/mfj31dk
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. maj 2013 - 17:58 #1
en lille reminder du har åbne spørgsmål tilbage fra 2012 prøv at se om der er nogle af dem du evt kan lukke.

Når det så er sagt så kunne det være et varme problem, stoppet blæser eller køle ripper. Prøv evt at rengøre disse enten ved at skille den af og blidt rengøre dem ellers også med en papirclips trykluft på dåse og en støvsuger prøve at klare det udefra
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
03. maj 2013 - 18:09 #2
Hej. Det med 2012 er ok, men det ville jo være nemmere hvis de som responderede skrev et svar i stedetfor en kommentar - især når kommentaren er svaret på mit spørgsmål....

Mht. Medion´en så vil jeg prøve hvad du foreslår.
/mfj31
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. maj 2013 - 18:41 #3
Det er ganske almindeligt med begrænset garanti på batteri.
De har formodentlig ret.

Ja udskiftning af batteri er desværre nok din vej frem (uanset hvor regningen ender).

Du kan forsøge at aflade det helt og så fuldt oplade, gentagne gange, måske det hjælper.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. maj 2013 - 18:45 #4
#2 Svar beder du om når en endelig løsning foreligger.
(Løsningen kan være et nyt batteri som du vælger at købe, men er ikke en løsning før du beslutter dig for at gå den vej)

Helt korrekt anvendelse af (ikke eksisterende) svar.
Vi kommer ikke med løsninger, men løsningsforslag.  :-)
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
03. maj 2013 - 18:54 #5
#2 Følgende efter endelig løsning forelå: Hej
Skriv lige et svar så du kan få dine point.
Mvh
mfj31
Ingen reaktion......

Kan det være rigtigt at et batteri kan være færdig efter kun 14 måneder??
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. maj 2013 - 19:09 #6
hvis kommentator ikke svare eller reagere på henvendelser har du jo prøvet at gøre opmærksom på du har fundet løsningen, her kan du evt selv ligge svar og lukke tråden.
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
03. maj 2013 - 20:03 #7
Nu har jeg gjort som du har foreslået og lukket tråden.
Avatar billede Fooz Nybegynder
04. maj 2013 - 07:20 #8
Du kan prøve at "kalibrere" batteriet, det kan nogle gange give dig en mere præcis måling af hvor meget strøm der reelt er tilbage på det.

Det du kan gøre for at kalibrere batteriet er, først at sikre dig 100% opladning. Dernæst går du i strømstyring på windows og og vælger den strømstyrings plan der hedder "høj ydeevne", dernæst vælger du "skift indstillinger for plan" og ændrer grænseværdien for automatisk nedlukning under "Batteri" således at den ikke lukker ned  før batteriet er helt afladet.

Når du har lavet opsætning piller du strømmen fra din laptop, bruger den indtil batteriet er afladet og windows til sidst bliver afbrudt på grund af manglende strøm, sørg for at du ikke kører nogle programmer som der kan opstå fejl i under nedlukningen, du kan fx sætte din browser til at afspille musik fra nettet.

Derefter sætter du strøm til din maskine og lader helt op igen. Du må ikke afbryde strømmen under den sidste del af forløbet her.

Når du har gennemført ovenstående procedure kan du gå i strømstyring og sætte dine værdier tilbage til før vores ændringer.

Håber det hjælper.
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
08. maj 2013 - 20:12 #9
Da jeg skal beuge min Notebook, valgte jeg at kapitulere og købe et nyt batteri, men tro det eller ej - det kan jeg ikke for Medion har kun dem som er på deres hjemmeside til salg og dem kan jeg ikke bruge.
Jeg har så forsøgt at finde batteriet hos:
www.bærbar.com
www.batteryupgrade.dk
med samme resultat.
Jeg har kommunikeret en del med MEDION Support Danmark, men deter der intet kommet ud af og de svarer ikke tilbage når jeg beder dem om hjælp til at finde et batteri.

Har i nogen forslag?
det er et BTY-M6D  7700 mAh