Avatar billede fmm2000 Nybegynder
05. maj 2013 - 18:12 Der er 1 kommentar

Airplay med flere routere i huset

Jeg har følgende opsæt og problemer med airplay.

En Thomson router (1) fra Telia, som får netsignalet fra kobberet ude i vejen. Denne har DHCP slået til og wifi slået fra.

Så har jeg er en Airlive router (2) koblet direkte til Thomson routeren. Her er DHCP slået fra og wifi slået til.

Fra(2) har jeg via homeplugs koblet endnu en Airlive router (3) til , som står ovenpå.

Alle 3 routere har hver deres ip-adresse.

Lige nu har jeg givet router 2 og 3 samme SSID og password. Det spiller maks. Fuld dækning på hele min ret store grund på flere tønder land.

Jeg har koblet en Denon-forstærker til netværket som kan afspille trådlåst fra iphone og ipad via airplay. Denon forstærkeren har koblet flere sæt højttalere til. Både indefor og udenfor.
Problemet er nu, at Airplay ikke rigtigt virker. Der kommer lige et par sekunders musik ud af Denonforstærkerens tilkoblede højttalere, så stopper det.
Airplay-ikonet vises hele tiden uanset, hvor jeg går hen på min grund.
Det ser jeg som tegn på, at begge route virker med airplay. Det ville være ret fedt. Så kan jeg gå udenfor og hører høj musik på udehøjttalere uanset, hvor på grunden jeg er.

Giver jeg router 2 og 3 hver deres SSID og adgangskode, er det kun den ene af routerne som kan afspille via airplay. Så kører airplay klippe-stabilt. Ulempen er så, at airplay ikke dækker hele min grund.

Nogen forslag til, hvordan man får airplay til at virke stabilt igennem flere routere på en gang.
Avatar billede morten_u Novice
12. maj 2013 - 09:12 #1
Hej.
Kan der mon være tale om at Routerne forstyrrer hinandens signal.
Jeg tænker om AirPlay bliver ved med at hænge fast i en router indtil styrken er så lav at der ikke afspilles. Den får ikke skiftet over til den anden router, pga den router den oprindeligt havde fat i først slipper når signaler er helt væk.
Kan det mon være sådanne noget..
Bare et indspark, det er slet ikke sikkert at det er her problemet er.