Avatar billede fedtoere Praktikant
06. maj 2013 - 19:14 Der er 2 kommentarer

Hjælp med "shell folders" opsætning i registreringsdatabasen

Jeg har ændret min default dokumentfolder så den peger på mit netdrev (min NAS). Det har indtil nu fungeret meget fint.
Men efter at skulle opdatere et program - så måtte jeg ændre tilbage til default settings - da mit drev ikke blev genkendt under installationsfasen.

Det ændrede jeg og installerede mit program.

Alt godt, men nu har jeg ændret tilbage og oplever at hvis jeg vælger folderen dokumenter under startknappen og hvis jeg vælger dokument mappen under biblioteker så får jeg min C mappe frem.

Det sker endda også selvom jeg både ændrer path i "personal" i både "User Shell folders" og i "Shell folder".

Hvad er gået galt ? hvad gør jeg for at få det til at fungere igen ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
07. maj 2013 - 09:26 #1
Bemærk.

Jeg ønsker ikke hjælp til opsætning af alt registreringsdatabasen, mit behov er kun at kunne ændre på min default dokument mappe
Avatar billede fedtoere Praktikant
08. maj 2013 - 00:17 #2
Tillæg til mit spørgsmål:

Jeg har rodet videre og konstateret at hvis jeg ændrer min "Music" path i reg databasen, så kan jeg ændre denne.
Men det samme gør sig ikke gældende for min dokument path.

Kan det mon være min navn i "Shell Folders" der er forkert for Personal ???

Jeg har ændret på disse nedenstående og for "My Music" så virker det fint og jeg åbner den mappe jeg ønsker (C:\test).

Men det samme gør sig ikke gældende for "Personal" - HVORFOR ???

---------------------------------------------------

Ændringer lavet her i regedit:

HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer

Shell Folders  - Personal = C:\Users\adm\Dokumenter
Shell Folders  - My Music = C:\Users\adm\Music

&

User shell Folders - Personal = f:\test
User shell Folders - My Music = c:\test