Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
06. maj 2013 - 21:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Microsoft document imaging

Hej

Jeg har 3 jpg filer, som er indscannede. Det er 3 ark af hånd skrevet data. Dette vil jeg gerne indføre i excel uden skulle indtaste det i excel by hand.

Jeg har set jeg har Microsoft document imaging. Er der nogle der kan hjælpe mig med at bruge dette program.

1. konvatere fra jpg til pdf
2. Få PDF dokumentet ind i Microsoft document imaging.
3. få det konvateret til excel data

Kan i hjælpe

MVH
Simon Andreasen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2013 - 09:07 #1
Imaging kan ikke hjælpe dig - du skal have fat i et såkaldt OCR program. Det følger gerne med scannere - så prøv at kigge i din scannersoftware.

OCR programmet vil analysere en hvilken som helst billedefil - altså JPG filerne direkte, og konvertere dem til tekst. Afhængig af funktionerne i OCR programmet, kan det så muligvis importeres direkte i Excel.

Men kvaliteten svinger meget, så regn med at læse korrektur på det hele.

Har du ikke selv et OCR program, findes der også et væld af online sider, der tilbyder at konvertere. Jeg har aldrig prøvet nogen af dem, så ingen anbefalet: https://www.google.com/search?q=online+ocr&aq=f&oq=online+ocr&aqs=chrome.0.59j57j60l2j0j62.1528j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
07. maj 2013 - 09:50 #2
Er der mulighed for at du vil se det dokument jeg skal have scannet ind ? Så du kan give dit bud på om det kan lade sig gøre ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. maj 2013 - 09:53 #3
Hvis det er håndskrevet er det nok et problem med online OCR

Men programmet simple ocr kan oplæres til genkendelse af håndskrift
Det kræver selvfølgelig lidt oplæring af programmet som med alle OCR programmer.

http://www.simpleocr.com/

Så spørgsmålet er om det kan betale sig for kun 3 dokumenter.
Det afhænger selvfølgelig af hvor meget der står.

Selv bruger jeg IRIS med understøttelse af asiatiske sprog og Abby fine reader.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2013 - 13:29 #4
Du kan blot prøve med dine dokumenter, på en af online portalerne. Virker det, så virker det. Virker det ikke... - ja så... :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. maj 2013 - 15:35 #5
Ja, man kan da altid prøve
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
15. oktober 2013 - 10:35 #6
Kan jeg få lov at give point :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. oktober 2013 - 13:00 #7
Jeg springer over :-)