Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 09:42 Der er 11 kommentarer

Computer dør under gaming! har gjort alt please hjælp!

Hej eksperter!

Okay først og fremmest jeg har gjort alt for at få fixet det her problem men nu går det ud over hvad jeg kan forstå!
Problemet er så men bare at når jeg gamer, efter 5-10 min bliver skærmen sort, pcen køre stadig men jeg kan intet gøre..
Dette skete efter jeg købte et nyt grafikkort nvidia 660 gtr til en ældre gamer pc. Da problemet opstod tænkte jeg det var fordi den var for gammel til at køre grafikkortet.
Så jeg købte en opgraderings pakke med i5, nyt motherboard og 16gb ram, ny strømforsyning.

Den er super hurtig nu, men nu ved lidt større krav under gaming gør den det samme.

Har tjekket dette:
Det bliver ikke for varmt, har tjekket med hw monitor
Dirkete link til hvor varmt den bliver + specs:
http://s3.postimg.org/7sussuo37/System.png

Har stress testet gpuen for sig selv, kørte den meget længere end med spil, og den gik ikke død. (så det udelader vel at den er fejl produceret?)

men når jeg skifter Graffikkortet til et lidt ældre sker problemet ikke!

Tusind tak for hjælpen ! :)
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 09:44 #1
Ups Specs'ne passer ikke! Det er de gamle specs nye specs linker jeg lige!
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 09:48 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. maj 2013 - 10:13 #3
Hvordan følger du temperaturen på GPU'en imens du spiller? Jeg havde et problem, der minder lidt om dit. Jeg har to skærme tilsluttet og har så bl.a. GPUmonitor-gadget kørende på den sekundære skærm. For mit vedkommende viste det sig, at cirkulationen i kabinettet var for lav, så temperaturen på kortet stak af, når det blev belastet hårdt.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
07. maj 2013 - 10:13 #4
hvilken skærm køre du med?
og har du prøvet med en anden?
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 10:22 #5
Tusind tak for det hurtige svar :)
Gpuen bliver ikke mere end 70 grader når det sker, og har stress testet den til over 70 grader uden den får skærmen til at gå i sort :)

Jeg bruger en samsung S24B300B
http://www.samsung.com/uk/support/model/LS24B300BS/EN
har ikke prøvet nogle anden skærm, kunne det godt have noget at sige?
Avatar billede Spench88 Nybegynder
07. maj 2013 - 10:30 #6
jeg har oplevet på en lidt ældre skærm at når den bliver bedt om at "lave" noget i hertz og resolution, at den vælger at stå af.
Det viste sig at være en transistor som var røget i skærmen.

Syntes du skulle give det et forsøg at prøve med en anden skærm :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. maj 2013 - 12:17 #7
Hvor stor strømforsyning har du? Det lyder lidt til at den bliver varm, fordi den ikke bliver kølet rigtigt, evt. fordi den ikke kan trække det hele optimalt.
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 12:42 #8
Det bare lidt underligt hvis det virker med en anden skærm, da med et lidt ældre grafikkort køre alt helt fint på næsten samme grafik :)

Strømforsyning er en corsair 650 watt, har regnet ud på nettet st pcen bruger Ca. 350 watt så det rigeligt :]
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
07. maj 2013 - 19:26 #9
Har prøvet det med 4 skærme nu, det mærkeligt på nogle af skærmene virker det som om det holder, men på de 2 andre køre det ikke, det er lidt mærkeligt!

Det eneste jeg kan gøre er at prøve gpuen i en anden pc, selvom når jeg stress tester gpuen alene sker der ikke noget.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
07. maj 2013 - 19:42 #10
hvis den kører godt i en anden pc,så er det kabienettet eller kabinet blæser, der er noget galt med.(kabinettet kan ikke komme af med varmen.
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
08. maj 2013 - 15:32 #11
Du kan se på billedet at den ikke bliver særlig varm, :)