Avatar billede phrozia Juniormester
07. maj 2013 - 15:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksporter XLS på HTTPS til IE8

Hejsa!

Jeg har en mysql database hvorfra jeg samler noget data og bruger php til at skubbe en download afsted med.

Det virker ganske glimrende i IE8 og opaf på HTTP, men så snart det kommer over på HTTPS så vil IE8 ikke længere åbne filen. Det vil sige, at den får dataen, men åbener det i browseren som tekst i stedet for at sende det som en fil. Det virker fint i IE9 på HTTPS.

Scriptet som laver filen og headers er:

header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Disposition: attachment; filename=export.xls");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
print "$header\n$data";

Nogen ideer om hvilken header som ikke fungere ordenlige på HTTPS på IE8?
Avatar billede phrozia Juniormester
07. maj 2013 - 16:53 #1
Følgende kode løser tilsyneladende problemet.

header('Content-Transfer-Encoding: none');
header('Content-Type: application/vnd.ms-excel;');                // This should work for IE & Opera
header("Content-type: application/x-msexcel");                    // This should work for the rest
header('Content-Disposition: attachment; filename="'.basename($filename).'"');

Endvidere har jeg slettet Pragma da folk siger, at man kan risikere at slette filen on-the-fly inden folk for downloadet den.
Avatar billede phrozia Juniormester
26. maj 2014 - 16:21 #2
Lukker :)