Avatar billede vagn99 Nybegynder
09. maj 2013 - 22:17 Der er 6 kommentarer

Overførsel af lyd til mit gamle stereoanlæg

Hvad skal jeg vælge, når jeg vil afspille opera fra min Galaxy2 eller pc på mit gamle fine stereoanlæg.
Jeg har købt en bluetooth reciever i netto til 200 kr. Det virker, men hvor meget taber man i kvalitet ved overførsel.
Giver airplay via Itunes meget bedre kvalitet, men også meget ekstra arbejde.  Det første virkede på 30 sekunder, men på et billigt JVC Dab anlæg.
Mit bedre anlæg er et ældre 100w technics anlæg med nogle højtalere jeg købte fra udsalg hos Danmarks Radio.

Jeg læste for 1 år siden en test, jeg ikke kan finde igen om vist
nok Apples airplay box koblet op mod et par tyske højtalere med indbygget forstærker.

Er der en der ved en masse om lyd.?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 10:48 #1
hvis det er mp3-filer, og det er under 250kbit, så er resten lige meget. Du skal køre maks i mp3 (320kbit) for at kunne få noget ordentlig lyd ud.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
10. maj 2013 - 13:21 #2
#1

Skal jeg forstå det således, at da de fleste internetradioer kun sender med op til 256kbit så giver den lille bluetoch reciever
max performance.
Så vidt jeg anskuer det så sender min galaxy 2 signalet digetalt til min lille bluetoch-reciever, som så oversætter signalet til analog, og sender dette ind i min gamle forstærker.
Er dette korrekt ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 14:23 #3
korrekt - under 256kbit er det for hårdt pakket, og lyden bliver aldrig god.

Signalet er digitalt frem til bluetooth-reciever, og den kører det analogt ind i anlæg.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
10. maj 2013 - 14:31 #4
#3
Tak for det claes giv et svar.

Med hensyn til 256kb og 32okb, så mener min ven her at jeg nok ikke kan høre forskel. Hans baggrund er som tidligere lydmand hos
Lorry.
De fleste internetradioer sender vel heller ikke med mere end max
256kbit, eller hvad ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 16:09 #5
standard med headset på telefon, så kan man ikke høre forskel - men skal lyden ud på prof-højttalere, så vil du kunne høre det (ellers er det spildt med de højttalere)
Jeg selv er noget tonedøv, så jeg klarer mig fint med lavere kvalitet. Men jf dr.dk/ding hvor der lige har været indslag om digital lyd, så er der i hvert fald nogen, der kan høre forskel.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 16:09 #6
(bare luk selv)