Avatar billede piaget Nybegynder
10. maj 2013 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installering af Ubuntu 13.04

Jeg er ny på linux fronten, men vil gerne bruge et nyt styresystem til en ældre computer. Har fået ubuntu anbefalet, men ved installation støder jeg på problemet at den ikke kan finde en lokation til opstartsindlæsning. Jeg skal vælge det drev, men når jeg vælger drevet (sda) så melder den at der er opsyået en fatal fejl og nyt drev skal vælges. Hvad gør jeg? Har prøvet alle de drev, der er.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. maj 2013 - 20:20 #1
Bruger ikke Ubuntu. Men openSUSE

Er du sikker på at der ikke er sket en fejl ved brændingen eller installer du vha af usb ?

Finder du ikke et svar her så spørg evt her:

http://www.linuxin.dk

Der er der mange, der kender Linux rigtig godt
Avatar billede piaget Nybegynder
10. maj 2013 - 20:49 #2
Er en god hjemmeside. Har netop prøvet igen og nu virkede det. Du må gerne få pointene for din ulejlighed.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 21:12 #3
Jeg vil også have point! jeg læste tråden ;) Ej gas :)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. maj 2013 - 21:32 #4
Jeg finder alligevel aldrig ud af det mystiske pointsystem på E. så du lægger bare et svar selv

Godt du selv  fandt ud af det.

Har du lysten, tiden,mulighed for  hjælp, og motivationen er Linux, efter min mening meget spændende
Avatar billede piaget Nybegynder
11. maj 2013 - 13:02 #5
Tak og ja vil kigge mere på linux.