Avatar billede hnnh Nybegynder
10. maj 2013 - 23:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

switch og router sammen

jeg skal til at sætte en switch til mit netværk, så jeg kan få en lidt bedre fart, når jeg kopier filer mellem nas og pc.

mit netværk består lige nu af:
en telenor router (trådløs) + 4 kabel porte
en pc (kabel)
en bærbar pc (trådløs)
en synology nas (kabel)
en espen printer (trådløs)

spørsmålet er nu hvordan skal jeg sætte det op?

et kabel fra væg stikket skal det sætte i routeren og så videre i switch
eller omvendt ?
og og i hvad skal pc og nas sættes i ?
Avatar billede jgni-dk Novice
11. maj 2013 - 01:06 #1
Hejsa

Du lader din router blive præcis hvor den er, med kablet fra modemmet i, hvor det altid har siddet.
Fra en af routerens porte fører du så bare et kabel op i switchen. I f.eks port 1, og så NAS og PC i switch.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke er 100 på om der løber noget trafik ned til routeren, og dermed bliver sløvet ned. Men det må en test jo så finde ud af for dig.

Hos mig virkede ovenstående fint.

/Jan
11. maj 2013 - 07:42 #2
Jeg kan bekræfte #1's metode ...

Jeg har nemlig sat en 8 x 1Gb SWITCH i 'kæden' istedet for de 100Mb fra Routerens 4 porte ... Det hjalp ...
Avatar billede hnnh Nybegynder
11. maj 2013 - 11:08 #3
tak for hjælpen det ser ud til at virke fint