Avatar billede stinenymann Nybegynder
14. maj 2013 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan jeg få for min bærbar? acer aspire 5820TG

Hej. Jeg står og skal sælge min bærbar fra 2010, da jeg vil købe en mac. Den fungerer lige så godt som den gjorde da jeg købte den, men den trænger nok til at blive renset for støv indeni.

Der er også det med den, at det plastik udenom skærmen er flækket nede i højre hjørne. Skærmen virker stadig upåklageligt, men det er et problem når man skal klappe computeren sammen og åbne den igen. Har ingen ide om hvad en reparation koster.

Håber I kan hjælpe mig.

Det er en Acer Aspire Timeline 5820TG
Processor: Intel Core i5 i5-480M
Ram: 4.0 GB
Grafik: ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Harddisk: 640 GB
Skærm: 15" 1366 x 768

Her er et link til dens specifikationer, jeg er ikke så god til sådan noget: http://panam.acer.com/acerpanam/notebook/2010/Acer/Aspire/Aspire5820TG/Aspire5820TGsp2.shtml
Avatar billede stinenymann Nybegynder
14. maj 2013 - 10:30 #1
OBS den kører windows 7 home premium med 64 bit
Avatar billede Blandy Praktikant
14. maj 2013 - 11:14 #2
3000 - 3500 måske
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 13:28 #3
tror #2 er lidt optimistisk mht. prisen.

En specifikationsmæssigt rimeligt tilsvarende ny PC:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/toshiba-satellite-pro-l870-18g-id-7169611.aspx
koster 4400,-

Regn med mindst 1500 nedslag i forhold til de 4400,- for "brugt 3år"
Gennemsnitkøberen af brugt bærbar er nok sjældent bevidst om det, men efter 3 år er batteriet gerne ringe, og harddisken ofte tæt på nedbrud.
Og selv om de ikke ved det, så ved de dog med sikkerhed hvad du _ikke_ tilbyder, nemlig
"ny maskine
"med garanti" og
"med det nye Windows"
Og det er helt sikkert noget de tænker meget på.

Regn med yderligere _mindst_ 500kr i nedslag for "revnet plast".
Efter din egen beskrivelse lyder det som om at det ene metalhængsel til skærmen er knækket eller gået løs i plast indstøbningen, så skærmen reelt kun hænger i ét hængsel.
en rimelig hyppigt forekommende skade på bærbare.
- Er det tilfældet så kan det gøre den meget svær at sælge.

Skader på bærbare er næsten altid bøvlede at fikse, så reparation af skaden kunne let løbe op i 1000kr+ at rette!

Så mit bud ud fra din beskrivelse er (desværre) at 2400,- vil være "godt solgt".

... Evt. medfølgende software - især evt. office pakke - kunne løfte prisen nogle 100kr.

mvh :-)
Teknik