Avatar billede RasmusJes Nybegynder
15. maj 2013 - 20:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 32/64 ram

Hej hej

Jeg undrer mig over at mange bærbare med mange ram sælges med Windows 8 (ikke 64-bit). F.eks. http://www.edbpriser.dk/baerbar/medion-erazer-x6823-md-98314-id-7193080.aspx

Ikke at jeg ved noget om det, men så vidt jeg forstår kan Windows 32 bit slet ikke udnytte alle de ram.

Mit spørgsmål er derfor: Er det en fejl i specifikationerne at der ikke står Windows 64-bit, eller er der en eller anden mening med det?

-Rasmus
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2013 - 21:13 #1
Mon ikke det skyldes, sælgeren går ud fra, alle i dag ønsker 64-bit?

At der i annoncen ikke står "64-bit" betyder ikke, at den er 32-bit.
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 00:32 #2
korrekt at RAM hinsides ca. 3GB i Windows regi fordrer et 64bit OS for at blive adresseret.

...bemærkelsesværdigt, at såfremt man (på edbpriser.dk) forsøger at vælge mellem 32 og 64 bit OS versioner af win 8 for en bærbar
ja så er der én mærket som 32 bit og 407 mærket 64bit.

mindre relevant, så er 47 mærket ..."uden" nogen bit specifikation

smager absolut af, at en 32 bit version af win 8 er noget som kun eksisterer i teorien.

..så der burde vel have stået 64 bit ved dem alle.

mvh ;-)

Teknik
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. maj 2013 - 03:32 #3
Jeg kan ikke se at der står hverken 32 eller 64 bit.

Der står bare Windows 8.

Så er det jo nok ikke en Medion computer man skal have hvis de ikke engang gider oplyse sådan noget : http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+ERAZER%C2%AE+X6823+%28MD+98314%29/30015521A1
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 09:11 #4
iler lige med en "dementi" af min "smagen".

Win 8 findes godt nok i både 32 og 64 bit versioner.

Årsagen til den store overvægt til 64bit siden er nok blot naturlig "evolution".
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 09:26 #5
Så mht. det egentlige spørgsmål
- Er det "bare en fejl" at der ikke står 64bit ?

Ja det er det med meget høj sandsynlighed.

Computer-leverandører ved, -selv om de af og til er lidt bøvede, - givetvis alt om RAM-begrænsningen i 32 bit Windows.
og ville vel næppe bevidst kreere et 32bit system, hvor de ved at en del af den installerede RAM kapacitet går til spilde

...eneste motiv til at "fuske" ville være his 32bit versionen kunne levers billigere, men så vidt nettet, så er prisen den samme for både 32 og 64 bit

Og da markedet ser ud til at være 90-99% domineret af 64bit versioner så tænker de måske at det "goes without saying"

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 12:26 #7
Pæn.
Har selv været tilfreds MSI bruger de seneste år.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. maj 2013 - 15:33 #8
Hvorfor køber du den ikke bare et sted hvor de gider oplyse de ting du har brug for ?

Hvis du nu ville have en LED skærm så ville du vel heller ikke bare købe en skærm hvor det ikke stod oplyst også håbe på det var en LED skærm du fik.
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
16. maj 2013 - 16:33 #9
Jeg har ikke kunnet finde nogle steder, hvor det var oplyst, så der var ikke så meget at gøre. cdon har til gengæld svaret at det er 64-bit versionen der er på pc'en :)