Avatar billede jpc1 Juniormester
16. maj 2013 - 11:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopi fra ark1 til ark2 når der indtastes et antal i kolonne

Hej jeg har på ark1 diverse kolonner.
a6>?=varenumre
b6>?=tekst
c6>?=salgspris
d6>?=købspris
e6>?=enhed
f6>?=antal
g6>?=beløb salg
h6>?=beløb køb
så vil jeg gerne når jeg taster antal ind i antal kolonnen så hentes hele rækken over på ark2 så der på det ark kun står det der er solgt
Mvh JPC
Avatar billede kim1a Ekspert
16. maj 2013 - 12:05 #1
En storm p løsning kunne være at have ark2 til at ligne ark1 (sæt A1=ark1!a1), så kan du have filter på ark2 og altid filtrere nul fra?
Avatar billede jpc1 Juniormester
16. maj 2013 - 13:12 #2
Hej kimfa jeg er måske en nørd til det her men forstår ikke lige hvad det skulle gøre.
Avatar billede kim1a Ekspert
16. maj 2013 - 15:34 #3
Som jeg forstår dig står der nul i antal - hvis der så står andet i antal så vil du ikke se rækken.

Derfor er det jo reelt et filter du leder efter, hvor nul i antal ikke skal vises, men alle andre?

Derfor kunne du sætte de to ark helt ens med hinanden og så blot kosmetisk sætte filter på det ene ark og filtrere på blanke og nul.

Der kan sikkert laves en vba løsning, jeg foreslog bare en nem lille løsning hvis det skal være lavteknisk.
Avatar billede jpc1 Juniormester
16. maj 2013 - 18:12 #4
hej jeg forstår stadig ikke hvad vil det sige at filtrere.
Det skal være sådan at når jeg f.eks har solgt fra ark1 en vare i række 8 så indtaster jeg antal i kolonnen med antal f.esk 3 og evt række 12 indtatser jeg 5 i antal så skal de to rækker komme over på ark2 altså når der indsættes antal skal rækkerne dannes på ark2 mvh JPC
Avatar billede kim1a Ekspert
16. maj 2013 - 21:11 #5
Oppe i home menulinjen (Excel 2010) der har du sorter og filtrer ude  som næstsidste ikon.

Men jeg fornemmer der er en del mere af det jeg skriver du ikke helt er med på.
Avatar billede jpc1 Juniormester
16. maj 2013 - 21:30 #6
Hej Kimfa vil det sige du mener jeg skal sætte ind i alle celler
i ark2 til at ligne ark1 altså sætte ind i ark2=ark1!a1 =ark1!a2 og så fremdeles det er da et heste arbejde
Avatar billede jpc1 Juniormester
16. maj 2013 - 22:19 #7
Hej Igen nu har jeg fattet det smid et svar og du får point
Avatar billede kim1a Ekspert
17. maj 2013 - 08:25 #8
Ellers kan du jo uploade et lille eksempel på gupl.dk så skal jeg vise dig hvad jeg mener :-)