Avatar billede PERJR Novice
17. maj 2013 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

overføre samtlige tabelnavne i Databasen til en tabel

Access 2007.
Jeg har en Access-database med en 6-700 tabeller.

1. Er det muligt at lave lidt kode, så man kan få dannet en ny tabel med samtlige tabelnavne i ?

2. Hvis det er muligt, er det så muligt at supplere denne tabel med oplysning om antal records i den enkelte tabel ?

Altså - at danne en ny tabel med 2 felter - og fodre den med data fra de 6-700 tabeller:

TABELNAVN    ANTAL_RECORDS
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2013 - 10:52 #1
Du kan isolere tabelnavne med denne:

SELECT msysobjects.Name
FROM msysobjects
WHERE (((msysobjects.Name) Not Like "MSys*") AND ((msysobjects.Type)=1 ));

Prøv så om du kan køre en tilføjelsesforespørgsel på baggrund af denne forespørgsel.
Avatar billede PERJR Novice
17. maj 2013 - 11:19 #2
Hej Mugs
Tak for svar.
Har prøvet at køre din select, og får også udtrukket en liste med alle tabelnavne.
Kan du hjælpe mig med at få trukket antal records i de enkelte tabeller ud også ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 11:01 #3
Kan laves i et huk hvis dcount("*",msysobjects.Name) medtages som felt i #1 - og dermed ingen grund til at gemme i særskilt tabel.
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2013 - 11:27 #4
enig med brugerekspert i, at det ikke er nødvendigt at gemme antallet i en tabel. Det er principielt forkert at gemme beregnende felter i en tabel. Nedennævnte SQL er afprøvet og fungerer:

SELECT msysobjects.Name, DCount("*",[Name]) AS Udtryk1
FROM msysobjects
WHERE (((msysobjects.Name) Not Like "MSys*") AND ((msysobjects.Type)=1));
Avatar billede PERJR Novice
21. maj 2013 - 08:47 #5
Hej Mugs

Tak for svaret. - Nu fungerer det bare helt perfekt - pakket ind i en opdateringsforespørgsel.Jeg overfører point til dig.

Og til Brugerekspert - også tak for bidraget.
Avatar billede mugs Novice
21. maj 2013 - 11:08 #6
Tak for point.