Avatar billede MGA Praktikant
17. maj 2013 - 17:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pivot Excel 2010/2013

Sidder med en pivot for en medarbejder XXX som har registreret tid dagligt gennem en længere periode (+12mdr) på flere forskellige lønarter.

Jeg skal ud fra disse registreret hvad hans gennemsnitlige arbejdstid har været fra en dato (f.eks 30.04.2013) og 17 uger tilbage og samtidig have den gennemsnitlige arbejdstid 4 uger/8 uger/12 uger tilbage.

For at håndtere disse data nemmest har jeg lavet en pivot, da den når den er færdig skal rummer for 70 mand og +12 mdr.

Kan jeg lave filtre i pivot'en så den viser gennemsnit indenfor de definerede perioder?
Avatar billede anedi Ekspert
22. maj 2013 - 09:56 #1
Hej Issay

Jeg er ikke sikker på om man kan sætte filtre på pivoten, som du foreslår. Jeg har forsøgt mig med at lave en uge-kolonne ved siden af datoen. På den måde kan man i pivoten blot vælge de uger man vil se et gennemsnit for. Det skal dog gøres manuelt.

Du kan evt. se vedhæftede forslag: http://gupl.dk/696666/
Der kan du indtaste en dato i det røde felt, og så beregnes den gennemsnitlige arbejdstid for de omtalte uger.

Vh
Anedi
Avatar billede MGA Praktikant
28. juni 2013 - 14:07 #2
Point givet for at få lukket tråden.

Er kommet videre og har åbnet ny tråd med andet spørgsmål til pivot