Avatar billede Tobi97 Novice
18. maj 2013 - 12:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

GFXHasherVerification[4].htm mm. virus hjælp

er lige stødt på et problem hvor jeg er helt lost. var på min email outlook(det gamle hotmail)
og åbnede en besked jeg havde sendt til mig selv fra en skole pc, og der popper mit avast op og siger at den har blokeret  GFXHasherVerification[4].htm

jeg hiver så mit internet stik ud med det samme jeg ser det og sætter en fuldsysten skanning igang(skanner stadig)

men har fundet nogle underlige processere og tjenser under joblisten

WDC.exe (jeg kan ikke få lov til at se filpalcering eller egenskaber. udgiver eller noget ved lige præcis den. men kan ved alle andre under processor.

og under tjenster er der noget jeg aldrig har set været der før

NetTcpPortSharing beskrivelse Net. Tcp Port Sharing service
NetTcpActivator beskrivelse Net. Tcp Listener Adapter
NetpipeActivator beskrivelse Net. Pipe Listener Adapter
NetMsmqAcivator beskrivelse Net. Msmq Listener Adapter
EFS beskrivelse EFS(Encrypting File System
ICS beskrivelse ICS(Internet Connection Sharing)
RemoteAccess beskrivelse Routing and Remote Access
RASMAN beskrivelse Remote Access Connection Manager
RASAUTO beskrivelse Remote Access Auto Connection manager
har aldrig set dem før, eller noget og slet ikke med noget port sharing og remote access, har nemlig aldrig installeret en softvare selv hvor man kan bruge remote Access

der er mugligvis flere nye tjenster, men er ikke sikker

alle de tjenster er stopper (gætter på at det er fordi der ikke er internet)

please hjælp!!!
Avatar billede Tobi97 Novice
18. maj 2013 - 12:09 #1
ps. det er windows 7 64 bit

og en bærbar, og den har været brugt til eksamen i hele den her uge, hvor vi har været 40 bærbar koblet op på en akkhotspot, og delt samme usb nøgle til at putte opgaver over på,
kan det være muligt at der har været et til flere bærbare der hav være inficeret også sent det vidre til os andre via usb osv...?
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2013 - 12:18 #2
Avatar billede Tobi97 Novice
18. maj 2013 - 12:56 #3
malwarebytes fandt: exstension.mismatch (stammer fra Java mappen)
Avatar billede Tobi97 Novice
18. maj 2013 - 13:06 #4
Avast fandt GFXHasherVerification[4].htm 28 gange, bare med forskellige tal i hver :S
Avatar billede maakoos87 Nybegynder
18. maj 2013 - 13:24 #5
Hej

Jag har samma problem som Tobi97 har.

Har testat att logga in på Firefox, chrome och explorer.

Samma virus varning på alla tre.
Dock så funkar outlooken på Explorern medans på firefox och chrome kan jag inte göra nåt alls.

Jag har Windows Xp och kör Avast!.
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2013 - 14:30 #6
Du kan læse om WDC.exe her:

http://www.file.net/process/wdc.exe.html

Og ja, som du beskriver situationen i #1, så kan det sagtens være en virus. Prøv at følge vejledningen fra karise_larry i linket herunder:

http://www.eksperten.dk/spm/978547
Avatar billede Tobi97 Novice
18. maj 2013 - 14:45 #7
jeg er kommet frem til at det er et html script. der ligger under tempory internet fil ,
min mistankte er at det er fra outlook.
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2013 - 14:54 #8
Prøv at slette alle midlertidige internetfiler:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/delete-temporary-internet-files

Der er ingen raranti for, det løser dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 15:11 #9
Hvis det er virus, skal du scanne med en virusscanner !!
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Klik på avanced sittings og sæt flueben som vist på billed.
http://i.imgur.com/QvWC9Bo.png
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 15:18 #10
#1 JA. Man skal altid passe på, med at dele andres USB nøgle.

Jeg havde engang en USB nøgle med på biblioteket som jeg satte ind i bibliotekets computer, jeg fik en orm med hjem, det var ikke en bogorm ;-(
Avatar billede Tobi97 Novice
24. juli 2013 - 13:01 #11
milter smid en svar
Avatar billede milter Ekspert
24. juli 2013 - 19:56 #12
Kommer her :-)