Avatar billede agent_qa Nybegynder
22. maj 2013 - 14:10 Der er 3 kommentarer

opret tabel og insert

Har oprettet tabellen problemmer med inserten:
Et tabel som en user selv gennem en create tabel har opført, hvor han selv har bestemt navnet på tabellen, som er hans ID og som jeg ikke kender til. Hvordan skal jeg lave en insert til netop denne tabel, såden så at han kan indsætte værdier i denne tabel.

$tabelnavn = $_POST['tabel'];

$handling = "CREATE TABLE $tabelnavn (

Person_id int NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY (Person_id),
brugernavn varchar(255),
adgangskode varchar(255),
fuldenavn varchar(255),
adresse varchar(255),
postnr  varchar(100),
bynavn varchar(255),
cvr varchar(100),
email varchar(150),
tlf varchar(150)
)";

og det er formendtlig her jeg skal have lavet en insert til denne tabel....but how? plz help!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2013 - 14:19 #1
Det er en ualmindelig dårlig måde at gøre det på. Du skal ikke have een tabel for hver bruger, men een tabel med brugere, og een række for hver bruger.
Avatar billede agent_qa Nybegynder
22. maj 2013 - 14:22 #2
Har du et forslag for jeg er løbet tørt,
Avatar billede enco1989 Nybegynder
22. maj 2013 - 14:48 #3
Kan du prøve at uddybe problemet?

Jeg forstår ikke hvorfor du har vedhæftet kode til at oprette en tabel og ikke det insert du har problemer med?