Avatar billede redbulldk Juniormester
22. maj 2013 - 19:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pivot - % tal af omsætning

Hej

Jeg har en pivot tabel med konto nr i rækker og beløb i kolonnerne. Nu vil jeg gerne have en ekstra kolonne, der viser % (andel eller indeks) af omsætningen dvs.:

Omsætning kr. 1.000 = 100%
Vareforbrug kr. 500 = 50%

Hvordan gøres det?
Avatar billede sdh Mester
23. maj 2013 - 08:08 #1
I pivottabelfelter trækker du beløb ned en gang til i værdier - (sum af beløb2).Marker første tal i den nye kolonne - vælg vis værdier som (enten via menu øverst eller højre klik med mus)- vælg herefter % af - vælg herefter grundfelt (kontonr.) og grundtabelpost (kontonr. for omsætning).
Avatar billede redbulldk Juniormester
23. maj 2013 - 08:52 #2
Hej sdh

Tak for dit hurtige svar. Jeg får 100% ud for selve omsætningskonto, men de resterende felter står der #I/T
Avatar billede sdh Mester
23. maj 2013 - 09:00 #3
Har du mulighed for at uploade din fil til gupl.dk. Så vil jeg gerne se på det. Løsningen virker fint hos mig.
Avatar billede redbulldk Juniormester
23. maj 2013 - 09:12 #4
Den er uploadet på gupl.dk http://gupl.dk/696723/
Avatar billede sdh Mester
23. maj 2013 - 13:32 #5
Kan godt se at det driller når der er 2 felter i række (Konto og Navn)
Mig bekendt virker min løsning kun på et felt i rækker. En mulig løsning vil være at lave en ny kolonne i dataarket der laver en sammenkædning af konto og navn. Jeg har lavet et eksempel som du kan se på gulp.dk:

http://gupl.dk/696744/

Håber du kan bruge det.
Avatar billede redbulldk Juniormester
23. maj 2013 - 13:55 #6
Hej

Det viser min egen test også og tak for dit alternativ løsning, som er brugbar.

Tak for hjælpen.
Avatar billede redbulldk Juniormester
23. maj 2013 - 13:56 #7
og her point
Avatar billede sdh Mester
23. maj 2013 - 14:33 #8
velbekommen