Avatar billede habalap Nybegynder
24. maj 2013 - 13:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvor meget fylder win7?

Hej
kan man godt installere win7 enterprise på en 16 gb ssd, eller skal man bruge mere plads? har også en 500 gb hdd så ssd'en skal kun bruges til win7
Avatar billede sonalias Seniormester
24. maj 2013 - 13:44 #1
Kan du godt, bare husk at fjerne page file etc efter installation ellers brokker den sig indenfor et par uger / dage alt efter brug. En win7 med PF fylder omkring 18gb, så omkring 12 uden. Derudover skal du være opmærksom på at for hvert program der installered laves der lidt database osv der kommer til at ligge på windows partitionen.
Avatar billede chalde Seniormester
24. maj 2013 - 14:45 #2
16 GB ledig plads på harddisken (32-bit) / 20 GB (64-bit)

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/system-requirements
Avatar billede habalap Nybegynder
24. maj 2013 - 14:51 #3
har læst om det med page file men hvad er det og hvordan sletter man det?

#2 det har jeg også set på men tænkte at det var hvad microsoft anbefalede
Avatar billede habalap Nybegynder
24. maj 2013 - 14:55 #4
og altså ikke hvad der er minimums kravene
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2013 - 15:26 #5
pagefile / sidefil
slå den fra via:
kontrolpanel/system - avancerede systemindstillinger
fanebladet avanceret - i ydeevne klik på indstillinger
igen fanebladet avanceret - under virtuel hukommelse klik på skift
fjek hak, og marker i ingen sidefil - og definer.
ok ud af det, og genstart.

tilsvarende skal også dvaletilstand (om muligt) slås fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2013 - 15:29 #6
min win7 home 32bit (opsat med viruskontrol/irfan/libreoffice/skydrive/dropbox/chrome) og 2gb pagefile er på 14,9gb i alt.
Avatar billede habalap Nybegynder
26. maj 2013 - 17:29 #7
ok tak skal i ha :)

sonalias smider du et svar da du var først?
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 11:58 #8
Sure, held og lykke med det ( Det kræver meget selvkontrol SLET ikke at installere andet på sin windows partition :b  )
Avatar billede habalap Nybegynder
27. maj 2013 - 23:01 #9
jo tak :)