Avatar billede hansen Nybegynder
28. maj 2013 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omskrivning af InnerHTML

Så behøver jeg lidt hjælp igen, jeg har været på Google Map og låne lidt kode der kan fortælle Lat. og Lon. under ikonet på kortet.

Jeg ville gerne have koordinaterne ind i et formfelt, og har forsøgt mig med at omskrive det lidt, uden held !

Kan du hjælpe, og se hvad jeg gør galt ?

<div id="mapoutput" style="background-color: #FFDD22; font-weight: bold;">Latitude:<br>Longitude:</div>

Oprindelig udgave
document.getElementById("mapoutput").innerHTML = "<a href=\"https://maps.google.com/maps?q=" + encodeURIComponent(map.getCenter().toUrlValue()) + "\" target=\"_blank\" style=\"float: right;\">Go to maps.google.com</a>Latitude:: " + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "<br>Longitude: " + map.getCenter().lng().toFixed(6);

Omskrevet udgave
document.getElementById("mapoutput").innerHTML = "<input type=\"text\" name=\"text3\" id=\"text3\" value=" + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "\"><input type=\"text\" name=\"text4\" id=\"text4\" value=" + map.getCenter().lng().toFixed(6) + "\">");

Tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2013 - 13:34 #1
Hvad siger din console ?
Avatar billede hansen Nybegynder
28. maj 2013 - 16:07 #2
Uncaught SyntaxError: Unexpected token ; GEO_lat_lon.htm:43

Som er denne linie

Omskrevet udgave
document.getElementById("mapoutput").innerHTML = "<input type=\"text\" name=\"text3\" id=\"text3\" value=" + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "\"><input type=\"text\" name=\"text4\" id=\"text4\" value=" + map.getCenter().lng().toFixed(6) + "\">");

Siden der viser, eller gerne skulle, et Google map, er på denne adresse, hvis det er nogen hjælp

http://turreturbornholm.dk/poi-admin/GEO_lat_lon.htm
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2013 - 21:01 #3
Umiddelbart mangler du en \"

value=" + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "\"

Skal være:

value=\"" + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "\"
Avatar billede hansen Nybegynder
28. maj 2013 - 21:46 #4
Jakob, tak for tippet, jeg har forsøgt at bytte min, med din version , men det giver desværre samme resultat, ellers tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2013 - 21:52 #5
Nu ser det ud til du har en ) for meget.

Prøv denne:

document.getElementById("mapoutput").innerHTML = "<input type=\"text\" name=\"text3\" id=\"text3\" value=\"" + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "\"><input type=\"text\" name=\"text4\" id=\"text4\" value=\"" + map.getCenter().lng().toFixed(6) + "\">";
Avatar billede hansen Nybegynder
28. maj 2013 - 22:18 #6
Tak igen, vi nærmer os noget, der er dog dukket en ny fejl op,

HTML1524: Ugyldig DOCTYPE. Den korteste gyldige dokumenttype er "<!DOCTYPE html>".
GEO_lat_lon.htm, linje 1 tegn 1

SCRIPT1009: Tegnet '}' var ventet
GEO_lat_lon.htm, linje 77 tegn 1

Linie 77 og frem er de sidste linier i scriptet, der må være smuttet noget i svinget

Side og fejl ligger her,
http://turreturbornholm.dk/poi-admin/GEO_lat_lon.htm
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2013 - 22:26 #7
Du mangler en }); i denne stump kode:

google.maps.event.addListener(map, "idle", function() {
  marker.setPosition(map.getCenter());
  document.getElementById("mapoutput").innerHTML = "<a href=\"https://maps.google.com/maps?q=" + encodeURIComponent(map.getCenter().toUrlValue()) + "\" target=\"_blank\" style=\"float: right;\">Go to maps.google.com</a>Latitude:: " + map.getCenter().lat().toFixed(6) + "<br>Longitude: " + map.getCenter().lng().toFixed(6);
    google.maps.event.addListener(marker, "dragend", function(mapEvent) {
      map.panTo(mapEvent.latLng);
    });
}); <------
Avatar billede hansen Nybegynder
29. maj 2013 - 08:03 #8
Tusinde tak Jakob, den har jeg overset, nu virker det, tak

Giver du et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2013 - 08:32 #9
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2013 - 09:59 #10
Takker for point.