Avatar billede ChristinaBSH Nybegynder
01. juni 2013 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til title tags

Hej Alle Eksperter

Er mine title tags ok i forhold til SEO?

Gode råd modtages gerne :)

www.bambootier.dk

vh
Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2013 - 16:38 #1
hent/køb http://www.coffeecup.com/sitemapper/
det genererer en fil til søgemaskiner med indholdet på dit site (filen skal placeres i rodet på sitet).
Avatar billede Jesper Damtoft Praktikant
01. juni 2013 - 17:55 #2
claes57: Nu er det ikke et sitemap hun søger men råd og vejledning til title-tags.

Christina: Jeg vil anbefale en lidt anden opbygning af dine titler. Den opbygning du typisk bruger:

"tøj til mænd // herretøj // tank top // strømper // ..."

Hvis du istedet for hver side fokuserer på ét søgeord (evt. i kombination med et andet semantisk søgeord) og optimerer dine titler omkring det. Det giver dig også plads til at inkludere nogle sellingpoints der virkelig kan rykke dit salg i shoppen. Eks. hvor "herretøj" er dit primære søgeord:

Herretøj - Høj kvalitet, mange varianter og gratis fragt!

Du kan så vælge at ridse nogle af de mange varianter op i din meta description og inkluder gerne en call-to-action til sidst som en trigger hvis du ikke vælger at bruger en call-to-action i din title ala. "Køb", "Se udvalget her" osv.

Husk at overholde længden af tegn for dine titler og meta-descriptions. Jeg har iøvrigt skrevet en guide til seo optimering af sider som du kan finde her: http://www.citona.dk/blog/on-page-seo/
Avatar billede ChristinaBSH Nybegynder
01. juni 2013 - 18:22 #3
Hej Citona,
Tak for et fyldestgørende svar...har kigget lidt på din blog, den vender jeg helt sikkert tilbage til.
Et spørgsmål : jeg har valgt nogle søgeord som mange søger på...er det ligegyldigt eller måske endda skadeligt at bruge flere søgeord i title tag?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2013 - 18:37 #4
jeg ville bare gøre opmærksom på, at seo har det lettere ved også at have en korrekt xml-fil liggende klar. Så kommer google og andre hen, hvor man vil have det (når de altså kommer forbi).
At det også kan bruges som sitemapper på siden er vel underordnet - man behøver ikke at bruge det.

btw: du skal bruge de oftest brugte søgeord - det er jo det, folk leder efter.
Avatar billede Jesper Damtoft Praktikant
01. juni 2013 - 18:42 #5
Hej Christina

Ofte vil der på de generiske søgeord med høj volume også være hårdere konkurrence om at ligge øverst på dem. Dog ikke altid da long-tail søgeord er konverteringsdygtige.

Derfor er det typisk bedst at "dedikere" en side til disse tunge søgeord. F.eks. ved at inkludere søgeordet naturligt på siden i samspil med søgeord der er semantisk relateret. Det øger både relevansen set i lyset af søgemaskinerne og gør sproget på siden mere levende. Med andre ord, lad være med at gentage dit primære søgeord unaturligt mange gange på siden. :-)