Avatar billede brita Nybegynder
03. juni 2013 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Diskdrev i stykker efter reboot

Jeg har for nylig sat min bærbare Dell Inspiron 1750 tilbage til fabriksindstillingerne. Det har imidlertid haft den konsekvens, at mit diskdrev ikke virker længere.

Når jeg putter en cd i drevet, blinker lampen, som den skal, og jeg kan høre, at drevet kører, men jeg kan ikke se indholdet på disken. Når jeg beder om at se indholdet i stifinder, tager det meget lang tid og til sidst viser den en tom disk, selvom disken ikke er tom.
Jeg har prøvet med flere forskellige cd-er uden held.

Driverne i enhedshåndteringen ser ud til at fungere.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2013 - 18:20 #1
Avatar billede brita Nybegynder
03. juni 2013 - 19:18 #2
Jeg prøver og prøver, og jeg kan se, at det gør lidt en forskel.
Jeg kunne pludselig se sangene på en musikcd - men ikke spille dem.

Desværre har det ikke hjulpet på mine dvd-er med Adobe Master Collection. Og det er jo skidt, når jeg gerne vil kunne installere mine programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2013 - 21:51 #3
At du ikke kan spille dem, kan jo være fordi du ikke har tildelt et program til at klare opgaven.
Prøv at højreklikke på filen og vælg "åbn med"
Find et musikprogram (evt Mediaplayer WinAmp eller Vlc mediaplayer)
og åbn med dette program. Virker det så ikke?
Med hensyn til programmer du vil installere.
Virker Windows Installer?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
04. juni 2013 - 09:29 #4
Hej brita

Prøv evt. at tage et kig på disse mulige løsninger fra Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/314060

Når du har testet dette, vil jeg også anbefale, at du prøver at opdatere din firmware. Du kan hente den seneste på vores hjemmeside, under drivere: http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/dkdhs1/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede brita Nybegynder
04. juni 2013 - 10:38 #5
Windows lavede en masse opdateringer, og jeg støvede drevet lidt af med en vatpind. Nu virker det hele!