Avatar billede mfynbo Juniormester
04. juni 2013 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formel der kan erstatte komma med punktum i celler af forskellige antal tegn.

Hej Eksperter,
Jeg søger en formel eller formel sammensætning som kan erstatte komma med punktum. Cellerne, hvor det skal erstattes er af forskellig længde.
Jeg kender allerde søg/erstat i excel. Det skal jeg ikke bruge. Det skal være automatisk - ikke macro.

Mvh.
Mfynbo
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2013 - 13:34 #1
Denne udskifter komma med punktum, og punktum med komma.
Ved ikke helt, om det er hvad du ønsker......

=UDSKIFT(UDSKIFT(UDSKIFT(TEKST(A1;"#.##0,00");".";"|");",";".");"|";",")
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2013 - 13:37 #2
Du kan se en forklaring på formlen her: http://www.kandu.dk/spg160201.aspx
Avatar billede mfynbo Juniormester
04. juni 2013 - 13:43 #3
Hej, mange tak.
Den skriver, at der er for få argumenter.

Jeg vil f.eks. gerne lave 20.00 om til 20,00
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2013 - 14:01 #4
Hmm, ved ikke hvor det går galt for dig?
Her virker det ok.........
Se eksempel her: http://gupl.dk/697247/