Avatar billede InGamer720 Nybegynder
09. juni 2013 - 16:24 Der er 2 kommentarer

Problemer med at komme på nettet

Hej eksperter.

Jeg har nogle problemer med at komme på nettet.
Det er en stationær computer jeg bruger, som er fobundet til routeren med et netkabel. Så det er ikke trådsløst!

Men hver gang jeg starter min computer op kan jeg ikke komme på nettet lige med det samme, eller rettere sagt: Nogle af mine programmer kan godt.

Her er et Fx fra i dag:
Jeg har lige startet min computer op, og klikker på Google Chrome. Den kan godt åbne google.dk. Men IKKE Facebook.com, Youtube.com, Twitter.com, Eksperten.dk, Snyd.dk og ud i en uendelighed..
Så lukker jeg Chrome, og åbner det igen. Og nu kan den ikke engang åbne google.dk, eller nogen anden side.
Men den kan godt, opdatere steam, origin og skype. Og den kan også godt indlæse mine venner på steam, origin og skype.
Den kan bare ikke åbne internet sider.
Først 5 lidt tid efter alt dette, kan den begynde at åbne hjemmesider.

Nogen der har nogle idéer?

Hilsen Jonas.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 18:02 #1
Prøv midlertidigt på skift at deaktivere Antivirus og Firewall og se om det gør at du kommer på.
Har du tjekket den for snavs?
prøv disse programmer:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
10. juni 2013 - 07:37 #2
... samt
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser / Version ?

...