Avatar billede Only-1 Nybegynder
11. juni 2013 - 16:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HVIS OG

Jeg er ny bruge, men har kigget lidt på siden den sidste tid.

Min udfordring er lige nu at jeg skal lave en datavalideringsliste, som skifter efter forskellige forudsætninger.
Jeg har navngivet de løsninger som skal hentes hvis sandt eller falsk.
jeg har nogle lister:
1: Leveringsland
2: Leveringsmetode

Hvis Leveringsland er <>"DK" OG Leveringsmetoden="DIREKTE" OG Leveringsmetoden="MIX" så skal der tillades EXW_FOB ellers Delivery_term.
Jeg kan få det til at virker uden sidste Mix parameter, hvad gør jeg.
Her er min formel indtil videre.
=HVIS(OG(B2<>"DK";B3="direkte");EXW_FOB;Delivery_term)
Dette virker ikke.
=HVIS(OG(B2<>"DK";B3="direkte";B3="mix");EXW_FOB;Delivery_term)
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juni 2013 - 16:55 #1
Prøv med:

=HVIS(OG(B2<>"DK";ELLER(B3="direkte";B3="mix"));EXW_FOB;Delivery_term)
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
11. juni 2013 - 17:00 #2
Hvordan kan leveringsmetoden være både direkte OG mix på én gang? Misforstår jeg dit spørgsmål?
Avatar billede RasmusJes Nybegynder
11. juni 2013 - 17:01 #3
vejmand lader til at forstå det som jeg. direkte ELLER mix. :)
Avatar billede Only-1 Nybegynder
11. juni 2013 - 17:14 #4
Korrekt forstået vejmand
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juni 2013 - 17:18 #5
Så kommer her et svar til accept.  :-)

Her kan du se, hvordan du accepterer mit svar: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Only-1 Nybegynder
11. juni 2013 - 17:18 #6
Vejmand dit svar virker, tak for hjælpen.
hvordan giver jeg dig point.
Tager du dem selv?
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juni 2013 - 17:23 #7
Velbekomme, og tak for point.  :-)