Avatar billede rhj1 Nybegynder
12. juni 2013 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Synology NAS + FairUse Grænse (Data Forbrug)

Hej.
Jeg har en fair-use grænse hos min udbyder på 400gb data om måneden.
Findes der et program til Synology NAS der kan administrere det på nogen måde? Jeg tænker så man f.eks kunne sætte programmet "Download Station" til kun at måtte bruge 13gb data om dagen.
Kan dette lade sig gøre?
Mvh. rhj1
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2013 - 23:04 #1
Har ikke selv en, men fandt følgende: http://blog.synology.com/blog/?p=1554

Der fortælles og på billedet vises at du kan sætte begrænsningsregler op i dens indbyggede firewall og derved gøre så der fx kun er begrænset på internettet, men ikke lokalt (det er sådan jeg forstår det)

Havde hjulpet med model navn og firmware version på din nas men søger videre!
Avatar billede rhj1 Nybegynder
12. juni 2013 - 23:28 #2
Tak, det vil jeg kigge på, skriv endelig hvis du finder mere :)
Synology NAS DS212j - DSM 4.2-3211
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 22:31 #3
Har du fået det til at virke?
Avatar billede rhj1 Nybegynder
16. juni 2013 - 15:59 #4
Nej, syntes ikke rigtigt jeg kunne bruge det til linket til så meget desværre :/
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juni 2013 - 16:23 #5
Okay, men kan umiddelbart ikke finde andre metoder.. Synes selv det ser ud til og være lige til.. (Har dog ikke en nas server endnu selv)
Avatar billede rhj1 Nybegynder
16. juni 2013 - 19:47 #6
Kan os være jeg ikke helt har forstået det som der står :) må prøve at læse det igennem igen
Avatar billede rhj1 Nybegynder
23. juni 2013 - 17:48 #7
Blueeyyez: smid et svar :)
Et fint link du smed, dog kan det ikke helt bruges som jeg ønskede, men finder på noget andet :)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juni 2013 - 23:38 #8
Får du her, lyder ellers som det rigtige.. Vil råde dig til og kigge nærmere og teste det, da det nok kan stå lidt kryptisk (har ikke selv en nas, så derfor jeg ikke kan give bedre vejledning)
Avatar billede rhj1 Nybegynder
24. juni 2013 - 09:02 #9
Tak for det.
Jeg tjekker det igennem igen når jeg har lidt mere tid, eller når jeg har en ved min side som har mere styr på indstillingerne til nas'en