Avatar billede crjensen Juniormester
14. juni 2013 - 10:07 Der er 5 kommentarer

Links i Outlook åbner program

På min fars computer sker der det underlige, at når han åbner Outlook 2003, og i en mail prøver at klikke på et link, så sker der det, at en dialogboks kommer frem og siger: "Scan to PDF - Tarma installer will install or upgrade Scan to PDF on your computer" ... i stedet for bare at åbne linket i IE browseren.
Jeg har naturligvis tjekket i Kontrolpanel, og det nævnte program er slet ikke installeret på computeren.
Hvad kan jeg gøre, så et link i en mail ikke åbner dialogboksen "Scan to PDF - Tarma installer will...", men i stedet åbner browseren?

Carsten.
Avatar billede egmose Novice
14. juni 2013 - 10:17 #1
Prøv og scan for malware med f.eks. Spybot S&D - Hold dog lidt øje med hvad den fjerner :)
14. juni 2013 - 10:29 #2
Har du - måske uden du har bemærket det - instaleret en 'alternativ' browser (Internet viser) i stedet for IE (InternetExplorer) ?

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser

---
Avatar billede crjensen Juniormester
14. juni 2013 - 16:28 #3
En scanning af malware gav et godt resultat. Tak.
Avatar billede crjensen Juniormester
14. juni 2013 - 16:29 #4
Tak for hjælpen.
15. juni 2013 - 09:18 #5
... med hvilket program ?

---

Gætter dog på denne 'pakke' ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.