Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
21. juni 2013 - 00:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer slukker uden strømstik

Hej eksperter,

Jeg har en HP Pavilion DV6 bærbar, som nu er ved at være på sine gamle dage, da den er 4 år gammel. På det sidste er den begyndt at gå helt ud, når jeg tager strømstikket ud, som om der ikke sidder noget batteri i computeren. Desuden står der, at strømkablet er tilsluttet, og at den oplader, hvilket den faktisk ikke gør.

Det nuværende batteri er omtrent et år gammelt. Jeg har ikke altid været for god til at slukke den, men i stedet bare klappe skærmen ned, så den stod og slumrede. Dog vil jeg mene, at den ikke burde gå ud, når der står i proceslinjen, at der er 53% strøm tilbage, hvilket den altid viser.

Jeg håber det var nok information, og at der er nogen, der kan hjælpe mig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 11:47 #1
Lyder meget som du har brug for et nyt batteri.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 11:50 #2
Var det strømstyringen der var sat op til alt for mange procent, så burde det stadig lade op til 100%.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 13:27 #3
At slumre betyder i mine ører der altid er strøm på ram, og derved aflades dit batteri.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 17:53 #4
Hvis den uanset hvad du gør viser 53% strøm, så er der jo noget galt med den indikation.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 22:14 #5
#4
Nemlig og der mener jeg batteriet er årsagen (defekt).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 07:54 #6
Jeg er helt enig NielsErik :-)
Avatar billede Christian Futtrup Juniormester
24. juni 2013 - 01:39 #7
Det giver god mening i mine ører. Mange tak for hjælpen allesammen. En af jer smid en kommentar som svar, og så får vedkommende point :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 12:25 #8
Min tidligere post fremtræder ikke, så jeg prøver igen...

Point bør vist tilfalde mig, da jeg var først med batteriet, men da jeg ikke samler på point, så synes jeg vi skal lade 220661 få dem.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2013 - 16:06 #9
Springer over med point i denne tråd, da det kun har været supplerende oplysninger.
Du lægger selv et svar og lukker tråden.
Hvorfor er du stoppet med point NielsErik?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 21:05 #10
#9
Jeg holder mig til min oprindelige plan som var, at se hvor hurtigt jeg kunne nå 10000.

Det er flere måneder siden jeg samlede på point.  :-)