Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
22. juni 2013 - 10:48 Der er 4 kommentarer

problemer med qnap og brug deres mycloudnas.com

hej alle

jeg sidder her og og har fået et problem med at benytte mig af min qnap via mycloudnas.com, det har virket før men efter jeg opdaterede min enhed sidst er det stoppet med at virke, jeg har i forsøg på at få det til at virke haft nulstillet min enhed helt, men den kommer stadig og med deler noget med at tc/ip eller dns er forkert, selvom det umiddelbart skulle være rigtigt, måske det bunder et andet sted.
jeg har udover også fået ny internet udbyder og router, både router og NAS understøtter upnp, så det skulle jo køre selv, men har også forsøgt mig med portforward, uden held (dog er jeg nok ikke den skarpeste til det.
jeg har et stort behov for at på den nævnte service til at virke igen og ville blive rigtig glad vis nogle kunne hjælpe.
Min NAS virker lokalt skal det siges, og jeg syntes jeg har prøvet alt som jeg lige kan komme på og har forsøgt mange gange de sidste par måneder at få det til at virke.

måske en har lyst at hjælpe via teamviwer eller ligende?

Mathias
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
22. juni 2013 - 12:06 #1
dette er beskeden jeg får.

System has detected that your DNS server can't resolve hosts, and some applications might not work properly.

Please go to " System Administration > Network > TCP/IP " , and check if you have entered the valid DNS server. If you are not sure what to use, please contact your ISP (Internet Service Provider) and ask for the correct information
Avatar billede zcully Novice
29. juli 2013 - 18:04 #2
hej Mathias

Fik du det til at virke? Jeg har nemlig samme problem og gad godt vide hvad jeg skal gøre!!

MVH
Jacob
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
29. juli 2013 - 18:31 #3
Ja jeg fik løst det, har bare ikke nået og skrive her inde.
Det som jeg tror løste det var at min udbydder skulle give mig en fast ipadresse på deres side, det er ihverfald det som qnap support sagde til mig og efter de gjorde det hos min udbyder har det virket ( umiddelbart ihvertfald)
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
29. juli 2013 - 18:32 #4
Løst

Se kommentar oven for.