Avatar billede pakons Nybegynder
23. juni 2013 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Parse error: syntax error, unexpected '{' in D:\xampp3\xampp\htdocs\contact.php on line 21

Hey! Jeg er begyndt på PHP og er stødt nok på en let fejl, men det ser ud til at jeg ikke kan finde ud af det.

Får denne her: Parse error: syntax error, unexpected '{' in D:\xampp3\xampp\htdocs\contact.php on line 21

        if (filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL) === false)  {
        $errors[] = 'That\'s not a valid email adress you have entered.';
        if (ctype_alpha($name) === false)  {
          $errors[] = 'Name must only contain letters!';  {
          }
          if (empty($errors) === true    {
}
?>

Hvis der var nogle der måske lige kunne hjælpe kunne det være fedt
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2013 - 14:33 #1
der er 4 { og kun 3 }
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
23. juni 2013 - 16:24 #2
I linje 4 har du en { efter ; Den skal vist ikke være der :)
Ud over det har du en mindre fejl i linje 6, du har glemte at lukke din if med )
Avatar billede pakons Nybegynder
23. juni 2013 - 16:38 #3
Nu får jeg den her: Parse error: syntax error, unexpected T_IF
Avatar billede didakt Nybegynder
24. juni 2013 - 13:20 #4
if (empty($errors) === true    {

Skal være:

if (empty($errors) === true)    {
Avatar billede didakt Nybegynder
24. juni 2013 - 13:23 #5
Måske er det sådan her du vil have det skal se ud?

if(filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL) === false) {
  $errors[] = 'That\'s not a valid email adress you have entered.';
}
if(ctype_alpha($name) === false) {
  $errors[] = 'Name must only contain letters!';
}
if(empty($errors) === true) {
  // ingen fejl
}