Avatar billede nygaard91 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hardcore gamer pc

Hej allesammen :)

Jeg er ved at købe en rigtig gamer pc og er villig til at ofre en del penge på den..
Max 15.000 for alt (pc, mus, tastatur, skærm).

Det er vigtigt at jeg kan holde en HØJ fps og spille med fed grafik. :)

Jeg har kigget på disse to:

https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=121937
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777657#extra

Den første er en "saml selv" fra føniks. Jeg ved ikke om delene fungerer optimalt sammen?
Jeg har prøvet at holde de "vigtige" dele fra samme producent. fx. Asus motherbord og Asus grafikkort (modificeret GTX680). Men ved virkelig ikke om den er god til prisen?
ps. Den er ikke et OS da jeg selv har win7.

Den næste er en færdig pc fra Asus. Den har vandkøler og noget turbo boost clock halløj. :P
Jeg ved ikke om det bare er spild af penge at købe en færdig pc? Det er hvad jeg får at vide.
Men som jeg ser det må dem som laver dette hver dag have styr på de dele som de bruger og hvordan de virker sammen?

Hvad skal jeg vælge? og hvorfor?
Hvis du kan komme med et bedre forslag en disse er du MERE end velkommen til at send et link. :D
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 15:47 #1
Køb haswell og 780 nvidia
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 18:43 #2
Jeg er helt enig med post #1 og vil derfor forkaste begge de pcer du har fundet, ud over det, kan jeg finde samme komponenter billigere end dine links (færdigsamlet).

Først vil jeg sige at vi bør pille skærmen ud og først til slut finde den, det opnår du det bedste køb af.

CPU kan du vælge mellem disse to...
Intel® Core™ i5-4670K
Intel® Core™ i7-4770K
(Sættes de til at køre lige mange GHz, så yder de ens i spil, derfor er i7 kun en merudgift)

GTX 780 nvidia koster knaster, men yder også rigtig godt.
http://www.extremegaming.dk/#!x-4-gaming-pc/c2ui

Det efterlader dig godt nok med lige lidt nok til skærmen.

Dine billigere alternativer ligger hos TopData.

ULTIMATE-PC_i5-4670K,250SSD,GTX680OC-2G,8G-RAM
http://www.topdata.dk/product.asp?product=9167

Denne yder ca som den du selv fandt...
http://topdata.dk/product.asp?product=8615
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 18:47 #3
Mit sidste link...
http://topdata.dk/product.asp?product=8615
Vil der være råd til at lave SLI setup med 2 stk. GTX 680 OC (vil blive den hurtigste der til nu er linket til her i spørgsmålet)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 19:15 #4
OBS.
Vælger du at gå efter SLI setup, så skal vi lige se på hvad du skal ændre i bunden under "Evt ændringer".
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
27. juni 2013 - 22:10 #5
Wow... That's an evil beast! :) SLI er det ikke hvor man bruger to af de samme grafikkort til at køre sammen? Vil den fra extremegaming ikke være mere fremtidssikret?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 23:19 #6
SLI er det ikke hvor man bruger to af de samme grafikkort til at køre sammen?
Jo lige præcis, ydelsen i spil fordobles ikke, men du opnår typisk 70-90 procent ekstra FPS.

Vil den fra extremegaming ikke være mere fremtidssikret?
Hmmm, minimalt jo.

Socket 1150 gør du MÅSKE vil kunne bruge kommende CPU der endnu ikke er udviklet til den... mit GÆT er der ikke sker meget mere til socket 1155 (i5 3570K og i7 3770K).

Den kan ikke umiddelbart bruges til SLI, men du vil kunne tage GTX 780 med videre til din næste pc og så der vælge at sætte 2 stk GTX 780 i SLI.
(man kan også vælge at sætte 3 eller 4 GTX 680 OC i SLI, så derfor må det ikke tillægges for stor betydning).

Det er derfor min samlede vurdering bliver at det er minimalt.

Ja det er alle sammen gode pcer, men også mange penge.
2 stk GTX 680 OC vil klart slå 1 stk. GTX 780 i spil, også selvom der bruges en i5 3570K i stedet for en i7 4770K.

Der er dog også ulemper ved SLI, øget strømforbrug, øget blæserstøj (2 kort der skal køles mod et).

Der er klart mest "blærerøvseffekt" i den fra extremegaming, da der næppe er mange af dine venner der har så nye komponenter.
Den har også SSD med i prisen, det vil der ikke blive budget til hvis vi skal sætte GTX 680 OC i SLI.

Alt i alt er det et svært valg mellem nummer 1 og 3 (med nummer 2 som er "billig" mellemløsning.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 23:29 #7
Rettelse, der er ikke SSD med i prisen på den fra extremegaming, det var en anden jeg overvejede at vise dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 23:46 #8
Det bør måske også indgå i dine overvejelser at TopData CVR: 18301709 er et gammelt firma som er stiftet 01.01.1995, hvor Stratek CVR: 32 77 52 84 er stifter 12.01.2010
Kilde: http://www.cvr.dk

Begge forretninger har pæn gennemsnits score der er langt over middel på TrustPilot (TopData har klart flest anmeldelser da de jo har eksisteret længst)
Kilde: http://www.trustpilot.dk

Jeg har længe kendt TopData og tør "stå inde" for dem, Stratek kender jeg kun overfladisk fra nogle søgninger.

Jeg tænker her på garanti ved evt lukning af firmaet mv.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 23:50 #9
http://www.extremegaming.dk  =  Stratek Data
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 23:53 #10
PS.
Nu må du ikke opfatte det som jeg prøver at skræmme dig væk fra Stratek Data, kun at jeg har været grundig og undersøgt deres baggrund.  :-)
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
28. juni 2013 - 11:45 #11
Jeg har lige snakket med Stratek Data om muligheder for at udbygge deres x-4 gamer pc med SLI setup.

Udskifting af motherboard med MSI Z87-G45 Sli.
Udskifting af strømforsyning med Corsair TX850W psu.
samt 2 stk. GTX 780 og installering.
Lige over 17600 kr.

Eller

Udskifting af motherboard med MSI Z87-G45 Sli.
Udskifting af strømforsyning med Corsair TX850W psu.
så man kan udbygge den sener.
Lige under 13000 kr.

Så kan andre også se man kan :P 10000 tak for hjælpen Niels!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. juni 2013 - 12:09 #12
Naturligvis kan man hvis der skiftes motherboard og PSU, men det gav de ikke mulighed for på deres site.

Hvis du lægger mærke til hvad jeg skrev, så var det netop på grund af deres motherboard valg...
Den kan ikke umiddelbart bruges til SLI...
Hvilket vil sige der skal ændringer til, ikke at det slet ikke kan lade sig gøre.  ;-)

Velbekomme.  :-)

Da du har brugt svar-funktionen forkert, så får du lige min standard vejledning.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. juni 2013 - 12:11 #13
Jeg kan lige tilføje at MSI Z87-G45 er et helt ok midrange bundkort.
Avatar billede nygaard91 Nybegynder
28. juni 2013 - 12:28 #14
Jeg havde ikke forstået på dig som det ikke kunne lade sig gøre.
Jeg vil bare vise andre prisen for det, hvis der er andre, som står i problemet...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. juni 2013 - 14:09 #15
Ahh bare helt ok (og tak på vegne af andre som måtte finde den info nyttig).