Avatar billede Rasmusjc Juniormester
29. juni 2013 - 12:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

valg af bærbar til studerende

Hej Eksperter

Har brug for jeres hjælp til valg af ny bærbar, den skal ikke bruges til spil, skal gerne være let og ikke larmer for meget skærmen må gerne være 14-15" har set på den her
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/barbar-computer/SANP535U3CA05/samsung-5-series-ultra-13-3-barbar-solv

Ved godt det kun er 13,3 tommer og er muligvis lige småt nok til PowerPoint osv.

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 12:21 #1
Hvor stor vægt lægger du på ydelsen af eksempelvis CPU ?
Har du et evt absolut max beløb, eller er du fleksibel i forhold til ydelse ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 12:26 #2
PS. Jeg kan se den du linker til ikke har et dvd-drev, blot så vi er enige om det ikke er et krav.
Nogen krav til Bluetooth eller kortlæser ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2013 - 12:31 #3
Samsung er kendt for ikke at larme, blive for varm, og at være let.
Da jeg aldrig selv har haft en, men andre Samsung produkter så passer det sikkert meget godt.

Som en skriver på dit link:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/barbar-computer/SANP535U3CA05/samsung-5-series-ultra-13-3-barbar-solv

Der er en del crapware med.
Det kan fjernes med decrapifier som er et godt gennemprøvet program.
http://pcdecrapifier.com/

Det giver dig muligheden for at fjerne det du ikke ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2013 - 13:44 #4
Måske http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1143689/Asus-Zenbook-UX32AR3013H.html ?? Måske skal du vente til der kommer haswell bærbar.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
30. juni 2013 - 21:39 #5
Den skal egentlig bare kunne trække word pakken og så bruges til internet og fb-spil.

Så der er ikke det vilde krav, udover at den ikke skal blive varm og ikke larme for meget, og så vil det nok være en fordel med et dvd/cd-rom drev.

Ved ikke hvor meget man får for 5.500?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. juli 2013 - 02:42 #6
Udvalget i 14-15" er ikke ret stort, de fleste er enten 13,3" eller 15,6".
Ingen larm og et dvd-drev begrænser udvalget yderlig.

Jeg har kigget mig lidt omkring, men desværre ikke rigtig fundet nogen jeg har fundet værd at præsentere for dig, så lige denne opgave tror jeg, at jeg vil overlade til en anden at komme med et godt bud på.

Held og lykke med jagten.  :-)
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
01. juli 2013 - 10:04 #7
Om det er cd eller dvd drev er lige meget.  Ved heller ikke om det er nødvendigt,  tænker bare til windows, installation af programmer osv.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. juli 2013 - 10:34 #8
Det er primært skærmstørrelsen som begrænser.
Alle dem jeg så der havde et cd-drev, de havde samtidig et dvd-drev.
Man kan bruge et løst USB cd/dvd-drev.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
01. juli 2013 - 15:52 #9
Ja USB drev var da også en løsning.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. juli 2013 - 23:16 #10
Hvis du er med på et DVD-Drev som bruges via USB, så mangler vi kun skærmstørrelsen.
Hvis du vil ha et fornuftigt udvalg, så skal du vælge mellem 13.3 og 15.6 (ved 15.6 er der ok udvalg med interne DVD-drev).
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
02. juli 2013 - 17:55 #11
Sagen er den at min gamle onkel skal til at på it kursus og også får brug for en bærbar,  så et valg af begge størrelse vil være kanon.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 23:27 #13
Som du nok har gættet ramte mit svar ( #12 ) et forkert spørgsmål, sorry.

Jeg ser lidt mere på "dine" pcer i morgen. :-)
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
29. juli 2013 - 11:23 #14
Bump
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
29. november 2013 - 20:37 #15
Niels Erik, kan du ikke droppe et svar så vi kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
15. december 2013 - 21:38 #16
Tager dem selv så