Avatar billede low-budget Nybegynder
03. juli 2013 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan logger jeg på Windows 7 med kun en bruger?

Jeg er den eneste som bruger min PC og har derfor ikke brug for andre konti.
Forleden kun jeg ikke slette en fil uden at være logget på som administrator.
Min brugerkonto var administrator, men alligevel var jeg nødt til, at ændre brugerrettighederne.
Nu har jeg så min egen konto og en administratorkonto, som jeg kan vælge mellem, når jeg starter computeren.
Jeg kan ikke tildele min egen konto administratorrettigheder.
Så hvordan gør jeg for, at computeren starter op uden adgangskode og uden jeg skal vælge mellem to konti?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 15:28 #1
Du kan jo bare slette den anden bruger, så er der kun din egen at starte op på. Password finder du under Contyrol panel/ Power options.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 15:29 #2
Ps. så kan du også sætte dig selv som admin.
Avatar billede amite Mester
03. juli 2013 - 15:32 #3
Som udgangspunkt skal man ikke forsøge at omgå systemet - Men hvis det blot er din egen desktop derhjemme kan du vel gøre hvad der passer dig. (Din computer bliver mere usikkert. Så er det sagt!)

1. Kør netplwiz.exe
- fjern hak i "users must enter a name and password..." og gem.

2. Kør UserAccountControlSettings.exe
- Sæt til "never notify"

3. Genstart

Hvis mapper/filer decideret har "forkerte" rettigheder sat vil du dog stadig skulle ændre rettigheder manuelt - også selvom du er administrator.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2013 - 15:33 #4
nem autologon
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963905.aspx

vedr rettigheder skal du logge på som administrator, og der tildele dit brugernavn rettighederne. Så kan du skifte til din egen bruger, og fjerne den anden bruger.
Avatar billede low-budget Nybegynder
03. juli 2013 - 20:04 #5
Tak for jeres kommentarer.
Jeres kørte netplwiz og nu kan jeg starte computeren uden at skulle vælge bruger.