Avatar billede hfndk Nybegynder
07. juli 2013 - 21:56 Der er 11 kommentarer

Synology NAS DS411+II

Min Synology server har nu meldt fejl på 3 harddiske (af 4). Diskene har vist sig ikke at fejle noget og hver gang jeg har genstartet (genetableret) NAS'en er problemet kommet efter nogle få timers drift.

Nogen der har forslag til hvor mit problem kan være?

- Synology'en er  tæt på 2 år og er der fejl var det rart de blev fundet NU!

HFN
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2013 - 23:23 #1
Ville nok køre en reklamationssag på nasen...

Har du prøvet at "nulstillle" din nas?
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 07:50 #2
Jeg ville tage fat på deres, i øvrigt glimrende, support. Du skal være oprettet gennem MyDS-center og have registreret din NAS. Men tager ganske få øjeblikke.
De gange jeg har været i forbindelse med deres support, så har de svaret inden for 24 timer.
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=dan

Men inden:
Hvilke diske?
Hvilken DSM?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2013 - 08:47 #3
Noget jeg glemte, hvordan har du vurderet at de 3 af 4 hdds ikke fejlede noget? Har du blot koblet dem til windows eller testet dem og hvis hvordan?
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 08:53 #4
#3
Min Synology server har nu meldt fejl på 3 harddiske (af 4). Diskene har vist sig ikke at fejle noget og hver gang jeg har genstartet (genetableret) NAS'en er problemet kommet efter nogle få timers drift.

Synology tester selv diskene.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2013 - 09:19 #5
#4 ved jeg, men efter denne "vurdering" bør man selv lave yderligere test da den jo kan have ret i at hddene fejler noget :-)

Harddiske kan godt fungere, men have sygdomme.. Har da haft en hdd der intet så ud til at fejle, men da jeg testede den blev jeg hurtigt klogere.
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 10:28 #6
#5 I første omgang bør vi lige have info om hvilke diske (det er langt fra alle diske der leger lige godt med Synology, især "grønne" diske kan have issues). Bare for at kunne udelukke inkompatabilitet.
Avatar billede hfndk Nybegynder
08. juli 2013 - 15:38 #7
1.
Diskene er:
Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5" SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, 5900RPM

2.
Diskene er testet med Seatools (Seagate testprogram) - Hele pakken er kørt igennem.

3.
Diskene (Og dermed Synology'en har kørt 2 år uden problemer), så jeg tror ikke det er typen der er problem

4.
Problemet opstår når jeg anvender diskene - dvs. efter genopstart af systemet, nulstilling (råd fra Synology) kørte den ok, indtil jeg tog den i brug (hældte data på Synology'en). 10-12 timer så kom beep lyden og info om diskene en efter en var væk.

5.
Har netop fulgt første råd og returneret den til Komplett.dk - Efter at have talt med 2 ikke særligt hjælpsomme medarbejdere fik jeg fat i en i dag - han mente en reklamationssag var eneste vej frem - Synology'en er sendt.

Svar I kunne bruge?

HFN
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2013 - 21:33 #8
Ja den info var meget tydelig om det nok snare er nasen og håber da de ombytter den :-)
Avatar billede hfndk Nybegynder
10. juli 2013 - 09:31 #9
De har nu fundet ud af at reklamationen var overskredet og det er synology direkte der skal yde garanti. Dvs. jeg har mistet næsten 3 uger i dialog med komplett.dk. Det drejer sig om 3 medarbejdere der har kommet med halve svar. Håber Synology kan hjælpe og de kan nå det inden garanti udløb.

Lad det her samtidigt være en advarsel:

Ønsker du seriøs support ved it køb så hold dig langt væk fra komplett. De er grænseoverskridende useriøse.

Tidligere komplett kunde

hfn
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2013 - 11:54 #10
Hvad dato købte du den og hvad dato oprettede du reklamationssagen på den?
Avatar billede hfndk Nybegynder
31. juli 2013 - 12:45 #11
Der er ifølge et års reklamationsret

bestilt gennem et firma!, men det tog komplett.dk 3 uger at finde ud af, derfor er garantiperioden overskredet fra Synology. Det gør at garantien nu er ude (takket være komplett.dk der fucket det up!)

Havde de da for fanden bare første gang været vågne havde problemet ikke opstået!!!

Jeg er i gang med at spare til ny nas og en ting er sikkert komplett.dk kommer ikke i betrragtning i forbindelse med køb af den (eller andre produkter)

Blueeyez giv et svar og du får pointene

hfn