Avatar billede splitbus Nybegynder
09. juli 2013 - 01:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAID 1 type - Hvilken ?

Har haft min Zalman ZM-MH200 U3 koblet på min Router's USB port og ville bruge den som NAS men det gav en del problemer og har herefter læst mig frem til at min Mac Mini (Early 2009) med fordel kunne bruges som NAS istedet.
.
Zalman'en har indbygget flere "mode", hvor man kan vælge om de 2 HD'ere skal se som 2 enkelte HD'ere (DUAL) eller samlet som 1 (JBOD) eller som RAID 1 eller RAID 0.
.
Jeg vil køre de 2 HD'ere i RAID 1
.
Nu er mit spørgsmål som om jeg skal vælge Zalman's RAID 1 eller om jeg skal vælge DUAL og så RAID'e dem via Mac'en ?
.
Har læst lidt om Software RAID & Hardware RAID. Er HW RAID Zalman'en benytter ?
Såvidt jeg har læst har man big time problems hvis HW RAID hardwaren dør ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
25. juli 2013 - 16:55 #1
.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juli 2013 - 18:38 #2
Hej.

  Allerførst: RAID skal altid implementeres i hardware - der eksisterer intet fornuftigt argument for at gøre det i software; punktum.
  Og selv data i et RAID-sæt tager du vel backup af med jævne mellemrum?

De bedste hilsner
Avatar billede splitbus Nybegynder
09. august 2013 - 11:11 #3
CRKrogh, vil du ligge et svar for points
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2013 - 17:41 #4
Det kan du tro. Og en god dag til dig.